قدس آنلاین: جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بيش از 75 درصد جرايم رخ داده در سطح استان آذربايجان‌شرقي در حوزه پليس آگاهي و 92 درصد سرقت‌هاي خودرو طي سالجاري کشف شده است.

کشف 92 درصد خودرو هاي مسروقه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، سرهنگ اسماعيل اسماعيل ‌زاده، به عملکرد پليس آگاهي استان در پنج ماه ابتدايي سال‌جاري اشاره و گفت: طي اين مدت بيش از 75 درصد جرايم رخ داده در اين حوزه کشف شده است که در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته از افزايش يک درصدي حکايت دارد.

سرهنگ اسماعيل‌زاده افزود: در اين مدت سرقت خودرو به عنوان يکي از شايع‌ترين انواع سرقت از کشف 92درصدي برخوردار بوده که نشانگر تلاش‌هاي ماموران زحمت کش پليس آگاهي است.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه مبارزه با سرقت از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي  انتظامي است، اضافه کرد: با تلاش ماموران در سال‌جاري 53 درصد سرقت‌هاي موتورسيکلت، 80 درصد سرقت مغازه، 59 درصد سرقت منزل و 73 درصد سرقت لوازم داخل خودرو کشف شده است.

جانشين انتظامي استان آذربایجان شرقی همچنين از کاهش 3 درصدي سرقت منزل، 16 درصدي سرقت مغازه و 7 درصدي سرقت لوازم داخل خودرو در پنج ماهه نخست امسال در مقايسه با سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: طي اين مدت سرقت احشام نيز با کاهش 2 درصدي مواجه بوده و 72 درصد اين نوع سرقت کشف شده است.

به گفته‌ي وي کيف قاپي در اين مدت با کاهش قابل توجه 40 درصدي مواجه بوده در حاليکه آمار جيب بري با سال گذشته تفاوتي نداشته، همچنين 55 درصد کيف قاپي و 82 درصد جيب بري ها کشف شده است.

سرهنگ اسماعيل‌زاده وقوع جرايم خشني همچون راهزني، آدم‌ربايي، سرقت بانک و سرقت مسلحانه را در حد صفر دانست و تصريح کرد: در موارد سرقت بانک، قتل عمد و سرقت مسلحانه صددرصد جرايم رخ داده شناسايي و کشف شده است.

جانشين انتظامي استان در پايان با جمع‌بندي وضعيت سرقت‌ها و جرائم در استان گفت: در مقايسه‌ پنج ماه ابتدايي امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش 3 درصدي سرقت‌ها  هستيم وهمينطور کشف سرقت‌ها با 2 درصد رشد به 74 درصد و جرائم با يک درصد رشد به 75 درصد در اين مدت رسيده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.