اسماعیل زاده: لوئیس فن خال، مربی بایرن مونیخ پاسخ ادعاهای اخیر پپ گواردیولا را با لحن تندی داده است.

«فن خال» پاسخ «گواردیولا»  را داد

 گواردیولا هفته پیش گفته بود که ستاره هایی همچون آرین روبن، باستین شواین اشنایگر وتوماس مولر بیش از حد برای منچستریونایتد گران بودند و آنها نمی خواستند به تیم دیگری بپیوندند. گواردیولا گفته بود:" اگر بازیکنی بخواهد بماند، در تیم می ماند." لوئی فن خال، مربی سابق بایرن مونیخ هم در مورد اظهارنظر گواردیولا گفت:" حرفی که او زده جالب نیست. من فکر می کنم تقریباً با هر بازیکنی که تماس گرفتم، خواهان پیوستن به منچستریونایتد بوده است.این باورکردنی نیست. تیم ما حتی در چمپیونزلیگ هم حاضر نیست، ولی بازیکنان همچنان دوست دارند به جمع ما بپیوندند. این شگفت انگیز است، ولی باشکوهی و بزرگ بودن باشگاه یونایتد عامل این اتفاق است و بازیکنان ایمان دارند که پروژه جدیدی در این تیم آغاز شده است." روبن پیش از پیوستن آنخل دی ماریا به یونایتد به عنوان یکی از گزینه های احتمالی این تیم معرفی شده بود.

فن خال همچنین به مولر و بادشتوبر که در زمان حضورش در آلیانتس آرنا برای اولین بار به این ستاره ها میدان داده بود، پیشنهادهایی برای پیوستن به یونایتد ارایه داده بود.

او در مورد اینکه آیا پپ گواردیولا درست گفته و یونایتد برای خرید بازیکنان بایرن تلاشی داشته یا نه گفت:" مردم معمولاً فکر می کنند آنچه در رسانه ها گفته می شود درست است، درحالی که این طور نیست." جنجال بین دو مربی مشهور زمانی شروع شد که گواردیولا مدعی شد، منچستریونایتد در تابستان این فصل تلاش زیادی برای جذب تعدادی از ستاره های بایرن داشته، ولی این بازیکنان ترجیح دادند در مونیخ بمانند. مربی بایرن گفته بود که درواقع یونایتد بودجه و سرمایه کافی برای خرید آنها را نداشته و البته بازیکنان هم هیچ علاقه ای به حضور در لیگ جزیره نداشتند، ولی فن خال نظر دیگری در مورد اتفاقات بازار نقل وانتقالات دارد. فن خال بار دیگر با دفاع از تصمیمش در مورد فروش دنی ولبک به آرسنال گفت که یونایتد هنوز سه مهاجم طراز اول جهانی همچون رابین فن پرسی، رادامال فالکائو و وین رونی دراختیار دارد و یانوزای و جیمز ویلسون را هم باید به آنها اضافه کرد:" دراین شرایط ما پنج بازیکن طراز اول داریم و من باید یک نفر را از بین آنها انتخاب کنم. می دانم که یانوزای دراین فصل هنوز بازی نکرده، ولی او باید با بازیکنان خیلی خوبی که داریم رقابت کند تا در سیستمی که ما استفاده می کنیم جا بیفتد. به نظرم او شانس بازی در سیستم 3-3-4 را دارد."

مربی یونایتد با تکذیب اینکه این تیم رفتار ویژه‌ای با فالکائو داشته گفت که پول به تنهایی معنایی ندارد و این کیفیت بازیکنان است که در هر موردی تصمیم گیرنده خواهد بود. شما در تیمهای قبلی که من مربیگری کرده ام دیده اید که همواره به جوانان میدان داده ام. در بارسلونا برای اولین بار چابی و انیستا و پویول و والدس را من به میدان فرستادم. در بایرن، این قضیه در مورد بادشتوبر، مولر و آلابا صدق می کرد. من همیشه خواسته ام که به بازیکنان جوان اهمیت بدهم، ولی آنها باید شانس خود را بیازمایند، برای اینکه همیشه موقعیت های بی‌شمار نصیبشان نمی شود. وقتی بازیکنی برای مدتی طولانی در باشگاهی حضور دارد و پیشرفتی ندارد، این خطر وجود دارد که به نیمکت نشینی عادت کند. من از چنین چیزی خوشم نمی آید. در تیم اول همیشه باید انگیزه کافی برای بازی کردن وجود داشته باشد. بازیکنان جوان همواره می توانند انگیزه ای برای دیگر اعضای گروه باشند، ولی فکر می کنم شما باید هرسال تیمتان را جدید کنید تا انگیزه و اشتها را حفظ کنید. من در همه باشگاه‌های قبلی‌ام این کار را کرده ام."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.