حسین پورحسین: در آستانه سالروز حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس همایش پاسداشت مقام مادران صبور شهدای گمنام با حضور استاندار خراسان رضوي، فرماندار مشهد،  ...

هنرمندان، زیبایی های دفاع مقدس را به تصویر بکشند

شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی با عنوان معراج مادرانه برگزار شد.

استاندار خراسان رضوي در این همایش که به همت شهرداری مشهد درسالن سینما قدس برگزار شد، طی سخنان کوتاهی با تجلیل از مقام شامخ شهیدان گفت: مادران شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و در مقابل خانواده‌های شهدا احساس کوچکی می‌کنم.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه ما کربلا را ندیده‌ایم، اما بزرگان از حماسه سازی‌های کربلا گفته‌اند، افزود: ایثارگران و شهدای ما حماسه آفریدند و ما کربلای ایران را دیدیم و فداکاری و رشادت و پایمردی‌های رزمندگان را دیدیم. هجرتها را دیدیم و اکنون که سالها از دفاع مقدس می‌گذرد، زمان آن است که این همه جانفشانی در هشت سال دفاع مقدس را با آفریدن زیبایی‌ها به قلم و تصویر هنرمندان ببینیم و به نسلهای بعد منتقل شود.

شهردار مشهد هم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور پیام ایستادگی ملتی بزرگ در مقابل استکبار جهانی و مزین به خون شهداست.

صولت مرتضوی افزود: عزت اسلام و انقلاب و دولتمردان به برکت خون شهدای این مرز و بوم در جهان اسلام است.

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است، افزود: مادران همرزمان شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم گفت: یاد شهدا و ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس را گرامی می داریم و در طلیعه سالروز دفاع مقدس همایش معراج مادرانه را با تقدیر و تجلیل مادران مفقودالاثر و نور چشمان خود برگزار می‌کنیم.

حسین شادکام افزود: در هفته دفاع مقدس حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اقدام به نمایش فیلمهای دفاع مقدس می‌کند تا یادآور گوشه‌ای از ایثارگری و مجاهدتهای هشت سال ایستادگی ملت در برابر همه دشمنان اسلام باشد. نرگس آبیار، کارگردان فیلم شیار 143 هم در این مراسم گفت: افتخار می‌کنم که در مراسم معراج مادرانه حضور دارم.

وی درباره ساخت فیلم شیار 143 گفت: خیلی تصادفی وارد فضای جنگ شدم، در حالی که پدر و مادرم فضای جنگ را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: در عرصه داستان و رمان فعالیت داشته و 10 فیلم مستند را در کارنامه دارم و وقتی وارد عرصه فیلم داستانی شدم، دیدم که چقدر جنگ ما ویژگی دراماتیک دارد که باید به آن بپردازم و با دعای خیر مادران این موفقیت حاصل شد.

وی افزود: تماشاگران از سینمای جنگ در سال جاری استقبال کرده‌اند و هنوز هم بسیاری ازداشته‌های جنگ گفته نشده است.

حسین قاسمی، تهیه کننده فیلم سینمایی شیار 143 هم گفت: پس از جشنواره فیلم فجر مقام معظم رهبري فیلم را دیده بودند و در جلسه دو ساعت و نیمه‌ای که در محضرشان بودیم، آنقدر به ما لطف داشتند که این کار ما را سنگین‌تر می‌کند که بیشتر به سینمای جنگ نگاه کنیم و امید به خدا داریم که با اکران عمومی فیلم در 14 آبان ماه باز هم فیلم مورد توجه واقع شود.

گفتنی است، همایش معراج مادرانه در حالی آغاز شد که استاندار و دیگر مسؤولان حاضر در همایش در مسیر ورود مادران شهدا با تقدیم شاخه‌های گل به آنان ادای احترام کردند.

در ادامه استاندار و دیگر مسؤولان به اتفاق فرماندار و شهردار مشهد و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به محل استقرار مادران شهدا رفته و با تقدیم هدایا و لوح یادبود مراسم تقدیر و تجلیل آنها در فضایی آکنده از عطر مهربانی برگزار شد و در پایان فیلم شیار 143 به نمایش درآمد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.