رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌ و‌ پاچه تهران با اشاره به مصرف ماهانه ۷۰ هزار دست کله و پاچه در تهران گفت: به دلیل صادرات محدود دام و واردات گوشت از کشورهای دیگر عرضه کله‌، پاچه، دل و جگر در داخل کاهش و در نتیجه قیمت‌ها افزایش یافته است.

تهرانی‌ها هر ماه ۷۰ هزار دست کله و پاچه می‌خورند/ واردات گوشت به ضرر کله‌پزی‌هاست

 به گزارش قدس آنلاین رضا رواسیان در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار کرد: نرخ اعلامی یک دست کله و پاچه به قیمت 38 هزار تومان رعایت نشده  و با قیمت حداقل 45 هزار تا 47 هزار تومان به فروش می‌رسد که این افزایش قیمت در پی کمبود قسمت‌های داخلی دام در کشور است.

وی با بیان این که دل، جگر، کله و پاچه از دام داخلی تامین می‌شود، یادآور شد: اگر دام به صورت زنده به کشور وارد شود کارهای مرتبط با آن همچون کله‌پزی‌ها و فروشندگان دل و جگر رونق بیش‌تری خواهند گرفت و این کارها به صورتی است که نمی‌توان مواد اولیه را دپو کرد.

این فعال صنفی افزود: واردات به صورت گوشت تنها به نفع قصابی‌ها و تولیدکنندگان سوسیس و کالباس است.

رواسیان یادآور شد: ماهانه 60 تا 70 هزار دست کله‌ و پاچه در تهران مصرف می‌شود که قیمت آن برای مغازه‌دار 27 تا 28 هزار تومان و نمونه درجه یک آن 30 هزار تومان هزینه دربردارد.

رییس اتحادیه فروشندگان کله‌و‌پاچه تهران در پایان با اشاره به این که در فصل سرد سال تقاضا افزایش می‌یابد، بیان کرد: زبان 8هزار، چشم 1500، مغز 6هزار ، پاچه 2500، بناگوش 5500، گوشت 5500، آب و نیمی از مغز 3هزار و آب ساده هزار تومان قیمت گذاری شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.