اميرقلعه نويي درجريان بازي با نفت تهران رو به داور گفته بود برد نفت مباركت كه اين جمله او را با محروميت و جريمه مواجه كرده است...

كميته انضباطي: آقاي قلعه نويي حرمت و شان داوران را حفظ كن

به گزارش قدس آنلاين، اسماعیل حسن‌زاده با تأکید بر اینکه نظارت و صدور حکم درباره مسابقات استانی بر عهده کمیته انضباطی فدراسیون نیست و کمیته‌های استان‌ها به این موارد رسیدگی می‌کنند، درباره اتفاقاتی که در بازی‌ تیم‌های امید پرسپولیس و استقلال و حرمت‌شکنی داور در اردبیل و قرچک اظهار کرد: رفتار نادرستی که با داور مسابقه در اردبیل و قرچک صورت گرفته و همین‌طور آن چیزی که درباره چاقوکشییا رفتار ناشایست از سوی برخی هواداران استقلال و پرسپولیس در بازی امیدهای این تیم عنوان شده تحت نظارت کمیته انضباطی استان‌هاست و هیچ ارتباطی به کمیته انضباطی فدراسیون ندارد. آن‌ها این موارد را رسیدگی می‌کنند و احکام لازم هم صادر می‌شود کما اینکه ممکن است کمیته انضباطی از طریق رسانه‌ها در همان روز یا حتی هفته‌ها بعد از حوادث داخل استان‌ها مطلع شود که اگر هم اطلاع پیدا کنیم باز هم مکلف به اظهار نظر یا دخالت در رسیدگی‌های قضایی نیستیم چون رکن قضایی هر استان کارش را به خوبی بلد است.

 

وی با انتقاد از صداوسیما ادامه داد: متأسفانه این مسأله در صداوسیما و یکی از بخش‌های خبری به‌گونه‌ای عنوان شد که انگار کمیته انضباطی مسئول رسیدگی به این موارد است و الان در صدور حکم تأخیر داشته است! بنابراین امیدواریم دوستان رسانه‌ای در تلویزیون با اطلاعات و دقت بیشتر نسبت به مسائل اقدام به پخش گزارش‌ها و صحبت‌های تخصصی در فوتبال کنند تا به اعتبار و جایگاه این رسانه لطمه وارد نکند.

 

 

رییس کمیته انضباطی همچنین درباره محرومیت امیر قلعه‌نویی توضیح داد: رفتار این مربی فوتبال در پایان بازی تیم‌های استقلال و نفت تهران توسط داور مسابقه به ما گزارش شد که بر همین اساس حکم او را صادر کردیم. ما امیدواریم مربیان حرمت و شأن داوری را حفظ کنند تا چنین اتفاقاتی دیگر تکرار نشود. از طرفی خوشحال هستیم که با یکی، دو تصمیمی که درباره اظهارنظرهای مربیان در اوایل فصل صادر کردیم، این رفتارها کاهش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه در مجموعه رفتار تماشاگران مسابقات لیگ برتر از ابتدای فصل تاکنون راضی‌کننده بود گفت: خوشبختانه از آرامشی که به سکوها بازگشته راضی هستیم. در 9 هفته‌ای که تقریباً 72 مسابقه در لیگ برتر برگزار شد معمولاً در هر هفته یک یا حداکثر دو مسابقه موضوع انضباطی داشته و در مابقی آن‌ها آرامش حاکم بوده است. این نشان می‌دهد حداقل 80 درصد از بازی‌ها از ابتدا تاکنون در شرایط خوبی برگزار شده و ما شاهد رفتار ناشایستی از عوامل مسابقه و همین‌طور تماشاگران نبوده‌ایم.

 

حسن‌زاده در عین حال با تذکر به تماشاگران مسجد‌سلیمان تصریح کرد: بنا بر گزارش‌های واصله از مسجد‌سلیمان متأسفانه رفتار تماشاگران تیم این شهر در بازی قبلی شایسته و در شأن آنجا نبوده است. در مرتبه اول ما تماشاگران این تیم را پیش از شروع فصل از حضور در یک مسابقه خانگی تیمشان محروم کردیم و امیدوار بودیم با این تنبیه خفیف دیگر شاهد چنین مسائلی در آنجا برای بازی‌های لیگ برتر نباشیم. در هر حال به تماشاگران تیم نفت مسجدسلیمان تذکر می‌دهیم که اگر رفتارهای نادرستشان را تکرار کنند باز هم باید منتظر محرومیتشان باشند و البته این صرفاً مربوط به تیم نفت مسجدسلیمان نیست بلکه تمام تیم‌های لیگ برتری باید رفتار اخلاق‌مدارانه داشته باشند. کمیته انضباطی این تذکر را به تماشاگران ملوان هم داد و آن‌ها تاکنون این مسائل را رعایت کرده‌اند.

 

وی همچنین درباره محرومیت دو ساله وحید ذوالقدر بازیکن دوپینگی تیم نفت تهران نیز به ایسنا گفت: بر اساس گزارش‌های واصله از کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال که تحقیقات لازم در این‌باره را انجام داده بودند پرونده برای رسیدگی و صدور رأی به کمیته انضباطی آمد و ما هم بر اساس آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد، رأی این بازیکن را صادر کردیم. قانون چگونگی و میزان تنبیه بازیکنانی که مرتکب چنین تخلفاتی می‌شوند را تعیین کرده و کمیته انضباطی غیر از این عمل نکرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.