۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 236434

مدير گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکي مشهد با تاکيد بر اينکه استفاده از کيفهاي غير استاندارد و سنگين در کودکان موجب بروز تغييرات منفي در ستون فقرات مي شود اظهار داشت: وزن كيف مدرسه به همراه محتويات آن بايد معادل 10 درصد وزن كودک باشد.

وزن کیف دانش آموزان چقدر باید باشد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وب دا، دکتر احساس رفيعي منش اظهار داشت: مناسب نبودن شرايط فيزيكي كلاسهاي درس، عدم تناسب ميز و صندلي با ابعاد بدني دانش آموزان و حمل کيفهاي دستي سنگين همواره دانش آموزان را بيش از بقيه افراد جامعه در معرض خطر بيماريهاي عضلاني اسکلتي قرار ميدهد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه حداکثر وزن مجاز براي کوله‌پشتي دانش‌آموزان 10 درصد وزن بدن است و براي هر سني و هر مقطع تحصيلي با توجه به وزن دانش‌آموزان کوله‌ پشتي مناسب بايد خريداري شود خاطر نشان کرد:  سنگيني کوله پشتي، منجر به بروز تغييرات منفي در ستون فقرات و افزايش دردهاي شانه، پشت و کمر و حتي محدوديتهاي تنفسي مي شود.

مدير گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکي مشهد با تاکيد بر اينکه کوله پشتي بايد داراي دو بند ضخيم و پهن باشد تصريح کرد: استفاده از کوله پشتيهايي که اندازه آن تا بالاي کمر بوده و داراي کمربند و بند شانه باشد و انداختن کوله پشتي روي هر دو شانه ميتواند از دردهاي عضلاني اسکلتي جلوگيري کند.

دکتر احسان رفيعي منش  با توصيه بر اينکه حتي الامکان از جاسازي وسايل سنگين و غير ضروري مانند لب‌تاپ، بطري‌هاي آب بزرگ و وسايل رايانه‌اي در کوله‌پشتي خودداري شود اظهار داشت: کتابهاي سنگين تر مي بايست نزديک به پشت دانش آموز و کتابهاي سبک بايد در قسمت جلويي کوله قرار گيرد تا فشار کمتري بر وي وارد شود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد خاطر نشان کرد: اختصاص کمد وسايل شخصي به دانش آموزان در مدرسه بمنظور جلوگيري از حمل کتاب اضافي به مدرسه ، تشويق دانش آموزان به ورزش منظم روزانه و همچنين دادن استراحتهاي کوتاه مدت در فواصل کلاسهاي درس از جمله  راهکارهاي کاهش و پيشگيري از بروز مشکلات عضلاتي و اسکلتي در دانش آموزان به شمار مي رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.