سخنگوی جنبش انصار الله گفت از این پس همه جریان‌ها و احزاب یمنی در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت خواهند داشت.

سخنگوی انصارالله: از اين پس در يمن شاهد مردم‌سالاری خواهيم بود
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله در گفتگو با شبکه المسیره پیروزی انقلاب مردمی یمن را تبریک گفت و افزود: این پیروزی را به همه مردم یمن، آزادگان، مستضعفین و همه کسانی که از سلطه طلبان و جنایتکارانی چون علی محسن الاحمر آسیب دیده‌اند تبریک می‌گوییم. به خانواده‌های شهدا و مجروحانی که خونشان در راه حق طلبی ریخته شد درود می‌فرستیم. این افراد باعث شدند تا یمن به ساحل نجات و ثبات برسد و از استبداد و فساد رهایی یابد. ما این پیروزی را که با تلاش کمیته‌های مردمی متشکل از همه طوایف یمنی به دست آمد تبریک می‌گوییم. امروز روزی مهم برای مردم یمن است و ملت یمن در زمانی سرنوشت ساز قرار گرفته‌اند.
 
عبدالسلام ادامه داد: توافق حاصل و امضا شده بصورت واضح به خواسته‌های مردم یمن اشاره دارد و امنیت و ثبات، رفاه اجتماعی، مشارکت همه یمنی‌ها در تصمیم گیری‌ها و ایجاد دموکراسی در یمن اشاره دارد. 
 
وی افزود: بر اساس توافقات، در مرحله اول قیمت هر 20 لیتر نفت هزار ریال خواهد بود و در مرحله دوم باید کمیته‌ای اقتصادی تشکیل شود تا در مدتی محدود طرحی را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و خشکاندن ریشه‌های فساد ارایه دهد. علاوه بر این دولت توافق ملی تشکیل خواهد شد تا همه جریانها و احزاب در آن مشارکت داشته باشند. این دولت باید بر شایسته سالاری و پاک دستی بنا شود. پس از گذشت سه روز از امضای این توافقنامه باید مشاورانی سیاسی از جنبش جنوب و انصارالله و دیگر گروههایی که به حاشیه رانده شده‌اند تعیین گردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.