رژیم صهیونیستی به علت نگرانی از توان ایران در عرصه سایبری نهاد جدیدی برای تقویت امنیت سایبری خود ایجاد می‌کند.

رژیم صهیونیستی از بیم توان سایبری ایران نهاد جدید امنیت سایبری تاسیس می‌کند
 
به گزارش  باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست در فلسطین اشغالی در مطلبی نوشت: دولت اسرائیل قرار است یک نهاد ارتقاء یافته در بخش امنیت سایبری ایجاد کند.
 
در بحبوهه  نگرانی‌ها درباره توان فزاینده ایران در زمینه سایبری ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یک شنبه اعلام کرد که دفاع سایبری اسرائیل با ایجاد یک نهاد جدید به نام دفاع ملی سایبری ، ارتقا خواهد یافت . این نهاد وظیفه ی محافظت از فضای سایبری غیرنظامی را برعهده خواهد داشت.
 
تصمیم به ایجاد این نهاد جدید در کنار " دفتر ملی سایبری اسرائیل " که ریاست آن برعهده ی اویتار ماتانیا است زمانی اتخاذ شد که کارکنان رسیدگی به امور تهدیدات سایبری به ضرورت ایجاد نهادی برای رسیدگی به فضاهای سایبری در بخش غیرنظامی و امنیتی ، هماهنگی بین کارشناسان برجسته در این عرصه ، هدایت فعالیت های دفاعی اسرائیل و نگرش بلند مدت به تهدیدات فزاینده  و رو به گسترش سایبری اشاره کردند.
 
این تصمیم به نبرد یکساله در میان نهادهای مختلف اسرائیل از جمله آژانس امنیتی اسرائیل(شین بت) پایان می‌دهد که به دنبال کسب مسئولیت بر این عرصه بودند. قرار است ماتانیا؛ رئیس دفتر ملی سایبری اسرائیل؛ پیشنهادات درباره ی این نهاد جدید را در شصت روز آینده ارائه دهد.
 
بنیامین نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه که این تصمیم در آنجا اعلام شد گفت برای اسرائیل بسیار اهمیت دارد که نهادی داشته باشد که نه تنها از تاسیسات مهم حیاتی محافظت می‌کند بلکه از آژانس‌های امنیتی و شهروندان عادی نیز در برابر حمله سایبری محافظت می‌کند.
 
وی گفت ایجاد این نهاد جدید به مثابه ی ایجاد نیروی هوایی برای محافظت از فضای سایبری اسرائیل است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.