رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد رشته رباتیک در مقطع دکتری این دانشگاه و جذب دانشجوی این رشته از بهمن ماه امسال خبر داد.

جذب دانشجوی دکتری رباتیک از بهمن امسال/راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر حمید میرزاده در مراسم تقدیر از مقام‌آوران دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی روبوکاپ برزیل ۲۰۱۴ و مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی امریکا، همچنین با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه آزاد واحد قزوین در این مسابقات اظهار کرد: خداوند، انسان را عبث نیافریده است و همه ما به نوعی حامل یک ماموریت برای آبادانی زمین و توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم. رشته رباتیک هم از جمله رشته‌هایی است که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: ریاست دانشگاه آزاد قزوین و همکارانشان زحمات بسیاری کشیدند و خدمات ارزنده ای داشتند و سال هاست در زمینه رباتیک فعال هستند. من اکنون خوشحالم که مدیران خلاق و صاحب ایده همچون دکتر موسی خانی در دانشگاه آزاد اسلامی کار می کنند.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام راه اندازی رشته رباتیک در مقطع دکتری این دانشگاه و جذب دانشجو در این رشته از بهمن ماه امسال افزود: بزودی زمینه تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به قطب علمی کشور فراهم خواهد شد.

 

 

میرزاده افزود: از نظر کسانی که با این مسایل آشنا نیستند انجام چنین کارهایی تفننی و تفریحی است؛ در حالی که با دستیابی به این دانش می‌توان منافع علمی چند وجهی زیادی به دست آورد و به همین دلیل دستاورد افرادی که در این مسابقات ایران را صاحب مقام و مدال کرده‌اند، بسیار ارزنده است.

 

 

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد واحد قزوین یکی از واحدهای فاخر است و من خوشحالم که در این واحد با همکاری دکتر واشقانی و همکاران شان کارهای جدی در زمینه تولید علم و تکنولوژی انجام شده است؛ فعالیت‌های ارزنده این عزیزان در طی یک سال گذشته موید این امر است.

 

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار امیدواری کرد در ادامه کسب چنین دستاوردهایی زمینه ی تبدیل دانشگاه آزاد واحد قزوین به قطب علمی رباتیک فراهم شود.

 

 

میرزاده به دستاورد دانشجویان قزوین در طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی هاوین اشاره کرد و گفت: هم اکنون معضل زیست محیطی آلودگی هوا یکی از بدبختی‌های بشر است که با آن دست و پنجه نرم می‌کند بنابراین طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی مانند هاوین ۲ می‌تواند تا حدودی گره گشای این مشکل باشد اما این خودرو به شرطی می‌تواند قابل رقابت با سایر محصولات باشد که سرمایه‌گذاری خوبی برای آن انجام شود.

 

 

وی گفت: هم چنین بزودی آیین‌نامه مربوط به پذیرش دانشجویان دوره دکتری پژوهش محور نیز به واحد‌ها ابلاغ خواهد شد؛ دانشجویان این رشته تحصیلی بر خلاف سایر دانشجویان رشته‌های آموزش‌محور، تمرکز اصلی‌شان به مدت چهار سال بر روی پژوهش خواهد بود و دانشجویان دراین دوره تحصیلی باید ۳۲ واحد پژوهشی بگذرانند.

 

 

میرزاده یادآور شد: فرق این دوره‌های پژوهش‌محور با سایر دوره‌های آموزش‌محور این است که در این دوره‌ها علاوه بر استاد راهنما می‌توان از سایر استاد راهنماهای داخلی و خارجی به عنوان استادان راهنمای دوم استفاده شود؛ دوره‌های رباتیک هم می‌توانند از این ابلاغیه بهره‌مند شوند.

 

 

وی، ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری را یک حرکت جدید در ایران عنوان کرد و گفت: بر اساس این ابلاغیه باید تا پایان چشم انداز ۱۴۰۴، ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور از حرکت دانش محور و تولید محصولات فناورانه باشد؛ کاری که اغلب کشورهای پیشرو سال‌ها پیش در آن ورود پیدا کرده‌اند.

 

 

وی افزود: دانشگاه آزاد هم طی یک سال گذشته حرکت‌های مطلوبی در حوزه علم و فناوری داشته و دستاوردهای خوبی هم در این زمینه کسب کرده است.

 

میرزاده اظهار امیدواری کرد که پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد بزودی راه‌اندازی شود.

 

رییس دانشگاه آزاد همچنین اعلام کرد: این دانشگاه هم اکنون ۵۰ مرکز رشد دارد که تا سال آینده تعداد این مراکز به ۱۵۰ مرکز خواهد رسید. در این مراکز ۳۰۸ شرکت فناور مستقر هستند که تا سه سال آینده به ۸۰۰ شرکت خواهند رسید.

 

وی گفت: همچنین با بانک پاسارگاد قرار داد بسته‌ شده تا از واحدهای پیشرو در این زمینه حمایت تسهیلاتی در قالب وام شود.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هم اکنون یکی از مشکلات اساسی دانشگاه آزاد داشتن وابستگی‌ شدید به شهریه‌های دانشجویی است که با توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فراهم شدن زیرساخت‌های آن در پنج سال آینده این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.