۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: 236510

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص یارانه توانبخشی به معلولان استان‌های محروم خبر داد.

یک خبر خوش برای معلولان استان‌های محروم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، یحیی سخنگویی روز دوشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال در شهرستان ساوجبلاغ، تصریح کرد: بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت کل جهان با معلولیت زندگی می‌کنند که اکثریت آنها در کشورهای در حال توسعه هستند.

وی ادامه داد: افراد دارای معلولیت با انواع موانع فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو هستند که آنان را از مشارکت کامل و مؤثر در جامعه به عنوان اعضایی برابر بی‌بهره می‌کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تلاش برای حضور معلولان در جامعه با رویکرد توانمندسازی، توزیع وسایل و تجهیزات و همچنین ایجاد فرصت برای مشخص کردن مسیر واقعی آنان را از مهم ترین اقداماتی عنوان کرد که می‌توان با استفاده از آنها، محدودیت‌های معلولان را در سطح جامعه کاهش داد.

سخنگویی اظهار کرد: در سال‌های 91، 92 و 93 به ترتیب اعتباراتی به مبلغ هفت و نیم میلیارد، 17 و نیم میلیارد و پنج میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات و وسایل کمک توان‌بخشی معلولان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: 30 درصد اعتبارات نیز برای نخستین بار در طول 30 سال گذشته طی سه‌ماهه نخست سال به استان‌های کشور ابلاغ شده تا وسایل مورد نیاز معلولان در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد سازمان بهزیستی در نگهداری از معلولان اشاره کرد و گفت: امروز سازمان بهزیستی، رویکرد توانبخشی را در خارج از مراکز نگهداری برای معلولان اتخاذ کرده است.

وی اضافه کرد: حضور معلول در خانواده، همکاری و مشارکت خانواده‌ها در درمان فرزند معلول و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های خانوار، از علل اصلی تغییر رویکرد مراقبت از معلولان است.

سخنگویی تصریح کرد: با تحقق این مهم، مراقبان سازمان بهزیستی در میان خانواده‌ها حضور می‌یابند و نه‌تنها موضوعات مربوط به درمان را به خانواده‌ها آموزش می‌دهند بلکه امر درمان معلولان را نیز پیگیری می‌کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای آموزش هرچه بیشتر معلولان در جامعه گفت: در تلاش هستیم تا فقط معلولان بی‌سرپرست، بدسرپرست و افراد دارای معلولیت‌های شدید زیر پوشش مراکز نگهداری بهزیستی قرار گیرند و نگهداری سایر معلولان به خانواده‌ها سپرده شود.

وی در پایان از اختصاص یارانه خدمات توانبخشی به معلولان خبر داد و اظهار کرد: این یارانه که به معلولان استان‌های محروم تعلق می‌گیرد، گامی موثر در جهت خدمت‌رسانی به این قشر به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، مرکز توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15 سال درشهرستان ساوجبلاغ استان البرز در مرحله نخست از فعالیت خود به 30 نفر از معلولان خدمات ارائه می‌دهد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    خسته نباشید دکتر لطفا یک فکری برای کارکنان بهزیستی هم بکنید