۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 236536
اخبار ويژه

سودان مدرسه‌اش در تهران را بست!

ایسنا: وزارت خارجه سودان و سفارت این کشور در تهران مدرسه سودان در ایران را رسماً تعطیل کردند.  روزنامه الانتباهه به نقل از منابع آگاه نوشت که این اقدام در چارچوب اقدام دولت خارطوم برای خشکاندن روابط فرهنگی و آموزشی با ایران بعد از بستن مراکز فرهنگی ایران در سودان است که البته روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور همچنان سرجای خود باقی‌ است. این منابع اعلام کردند که این اقدام سودان یک طرفه است.

 

نابودی منابع آب به زیرِ زمین هم رسید

مهر: رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بابیان اینکه 78 درصد دشتهای کشور رو به نابودی است و با بیان اینکه یکی از جدی‌ ترین چالشهای آب کشور از بین رفتن منابع آب زیرزمینی است، گفت: این‌ منابع زیرزمینی سرمایه ملی ما هستند که در آستانه از بین رفتن قرار دارند و تنها راه نجات، کاهش مصرف است.

 

«بیسیم‌چی» حامد زمانی منتشر شد

قدس آنلاین: آلبوم «بیسیم‌چی» به آهنگسازی حامد زمانی به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شد. حامد زمانی علاوه بر خوانندگی یکی از قطعات آلبوم، کار آهنگسازی «بیسیم‌چی» را نیز انجام داده است.

 

مسیرهای جدید پروازی در آسمان ایران

مهر: ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه درصدد هستیم مسیرهای موازی و مستقیمی را با همکاری نیروهای مسلح کشور برای افزایش پروازهای عبوری ایجاد کنیم، گفت: در طول شبانه‌ روز بیش از ۹۰۰ پرواز عبوری از فضاي كشورمان استفاده مي‌كنند که قبلاً این رقم ۴۹۰ پرواز بوده است.

 

برخورد «سنگالی» با معاون‌ دانشگاه

فارس: محمد آریا‌منش معاون سابق دانشگاه پیام نور با بیان اینکه هیچگاه از سمت خود استعفا نداده‌ام، گفت: سرپرست دانشگاه پیام‌نور با ارسال نامه‌ای به منزلم اعلام کرده‌ است که با استعفای من موافقت شده، در حالی که من استعفا نداده‌ام و برکنار شدم.

 

تشکر سردار سلیمانی از حاتمی‌کیا

جهان: سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پس از دیدن «چ»، نامه ای به ابراهیم حاتمی کیا نوشت و در این دلنوشته،از ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت این فیلم سینمایی تشکر کرد.

 

محیط زیست خزر در حال نابودی

مهر: محمدجواد نظری مهر نماینده مجلس با بیان اینکه محیط زیست دریای خزر در حال نابودی است، گفت: فقدان برنامه ریزی باعث شده متولی ها مشخص نباشد.

 

تبلیغات علیه داعش درمترو نیویورک

ابنا: خبرها حاکی است که با توجه به افزایش حساسیت و نگرانی مردم آمریکا نسبت به گروه تروریستی داعش، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در نیویورک صحنه تبلیغات علیه این گروه تروریستی خواهد شد.

فاطمه هاشمی تبرئه شد

فارس: سید وحید ابوالمعالی، وکیل فاطمه هاشمی گفت: براساس نظر قاضی پرونده، موکلم از اتهاماتش تبرئه شد.

 

تشکیل دادسرای‌ویژه تخلفات‌ورزشی

فارس: اسماعیل جلیلی نماینده مجلس از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به تخلفات ورزشی خبر داد.

 

پرونده تفحص روی میز لاریجانی

باشگاه خبرنگاران:  زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: جمع بندی نهایی گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد این هفته، با اتمام تعطیلات سه هفته‌ای مجلس، به هیأت رئیسه تقدیم می‌شود.

بررسی پرونده مرتضوی در وزارت اطلاعات

ایسنا: مصطفی ترک‌همدانی یکی از وکلای شاکی در پرونده سعید مرتضوی گفت که پرونده مرتضوی برای ادامه تحقیقات مقدماتی به وزارت اطلاعات فرستاده شد.

 

انتقاد از فساد حرفه ای

تابناک: احمد شیرزاد، استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس هفتم درباره مصادیق فساد در دانشگاه گفت: بدون تردید از لحاظ اخلاقی، میانگین آنچه در دانشگاه دیده می‌شود، از جامعه پاک‌تر و بهتر است و فساد اخلاقی در دانشگاه رایج نیست‌، اما در جنبه دیگری از فساد که رئیس‌جمهور نیز در سخنانش آن را مد‌نظر داشته، باید همت و جدیت داشته باشیم،چرا‌که این حرفها کاملاً درست است و ما با فساد حرفه‌ای در دانشگاه رو‌به‌رو هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.