۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: 236551

عظیمی:‌در فوتبال قصه‌های مربوط به افسانه بازیکنان قدیمی تیمها هرگز قدیمی نمی‌شوند. فرانک لمپارد که 13 سال در چلسی حضور داشت و در این مدت 648 بازی برای این تیم انجام داده و 211 گل به ثمر رسانده بود،  ...

 انتقام «لمپارد» از چلسی

تنها هفت دقیقه بعد از ورودش به زمین در ترکیب منچسترسیتی، همه آن خاطرات طولانی با تیم سابقش را فراموش کرد. او در دقیقه 78 مسابقه به جای کولاروف وارد زمین شد. زمانی‌که سیتی ده نفره با نتیجه 1-0 از حریف عقب بود به تیم سابقش گل زد. جدایی لمپارد از چلسی تلخ تر از آنچه لمپارد همیشه تصور کرده بود، رخ داد.

او با یکی از همان شوت‌های منحصربه فردش، سانتر آکروباتیک میلنر را درون دروازه کورتوا جای داد و زودتر از تری که روی پای هم تیمی سابقش رفته بود، عمل کرد. پیش از این گل هواداران سیتی از قضاوت دین به خاطر اخراج زابالتا درپی دریافت کارت زرد دوم که کاملاً بحث برانگیز بود، خشمگین بودند. لمپارد خوشحالی نکرد. هم تیمی هایش او را در آغوش گرفتند و پیگرینی مشت هایش را به نشانه خوشحالی نشان می‌داد. او از سومین شکست پیاپی در دیدارهای مستقیم مقابل مورینیو گریخت و مانع از فرار با فاصله زیاد چلسی از رقبا در جدول رده بندی شد. در بازی پربرخورد تیمها در ورزشگاه اتحاد هفت بازیکن کارت زرد گرفته و زابالاتا هم اخراج شد. دیداری که از نظر تکنیکی حرفی برای گفتن نداشت و خیلی از ستاره‌های دو تیم خارج از حد انتظار در آن ظاهر شدند.

آگوئرو، ژکو و دیه گو کوستا هیچکدام در روز خوب خود به سر نمی بردند و ستاره‌های این بازی در واقع مدافعان تیمها بودند. در ترکیب سیتی، مانگالا در اولین بازی اش برای این تیم عالی ظاهر شد. وقتی زابالتا روی کوستا خطا کرد، مهاجم برزیلی الاصل چلسی برای حمله کردن به او از زمین بلند شد. زابالتا هم که یک کارت زرد گرفته بود هیچ واکنشی نشان نداد، ولی دین داور بازی هیچ رحم و مروتی نداشت. او به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد و مدافع آرژانتینی بناچار از زمین بیرون رفت. چلسی برای دومین بار متوالی با نتیجه 1-1 از زمین بیرون می‌رود. دیه گو کوستا دیگر همچون هفته‌های قبل نیست و کاملاً مشخص است. اتفاقی نیست که ریتم کند چلسی در چمپیونزلیگ و لیگ برتر به مشکلات جسمی مهاجم اصلی این تیم مربوط شده است.

      طعنه‌های پیگرینی: چلسی تیم کوچکی است

مانوئل پیگرینی، مربی شیلیایی منچسترسیتی بعد از این مسابقه چلسی را تیم کوچکی دانسته و سبک بازی این تیم را با تیمی همچون استوک سیتی مشابه دانست.  ژوزه مورینیو، مربی چلسی هم در کنفرانس خبری بعد از این مسابقه برای چندمین بار نام پیگرینی را آقای «پیگرینو» صدا زده و او را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد. مورینیو بعد از اینکه متوجه شد، پیگرینی بار دیگر تاکتیک چلسی را بعد از گل برتری 1-0 تا گل تساوی لمپارد مورد انتقاد قرار داده، به خشم آمد. پیگرینی بعد از بازی گفته بود:«ما نود دقیقه مقابل تیم کوچکی که سعی کرد دفاع کند بازی کردیم. چلسی با ده بازیکن مقابل دروازه اش برابر تیم ما که از ابتدا فقط دنبال پیروزی بود، دفاع کرد. سبک بازی آنها خیلی شبیه استوک سیتی بود؛ مثل وقتی که تیمهای بزرگ مقابل تیمهای کوچک با بازیکنان خوب قرار می‌گیرند و فقط سعی در دفاع داشته و می‌خواهند نتیجه بازی را حفظ کنند. آنها 9 بازیکن جلوی دروازه داشتند. من هفته گذشته گفتم که دفاع از عنوان قهرمانی برای ما راحت نیست، برای اینکه همه تیمها همان طور که چلسی عمل کرد، بازی می‌کنند. چلسی فقط برای مساوی آمده بود.» مورینیو هم در پاسخ به پیگرینی، مربی سیتی را بار دیگر «آقای پیگرینو» خطاب کرد. او زمانی‌که رابطه این دو برای اولین بار در اسپانیا به تیرگی گراییده بود، پیگرینی را با این اسم صدا زده بود. مربی چلسی در پاسخ به همتای خود در سیتی گفت:«او بارها گفته که راجع به من و تیمم حرف نمی‌زند ولی همچنان این کار را ادامه می‌دهد. من واقعاً تنها کسی هستم که در مورد تیم حریف صحبت نمی‌کنم. راجع به حرف‌های او هم نظری ندارم. اصلاً برایم مهم نیست و در این مورد از من سؤال نکنید. در مورد لمپارد هم صحبتی ندارم، چون او بازیکن تیم من نیست. «آقای پیگرینو» باید در مورد او حرف بزند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.