عباسعلی سپاهی یونسی : قدس ویژه خراسان - دیروز صبح در اولین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور رژه نیروهای مسلح مشهد انجام شد.

هفته دفاع مقدس؛عامل اتحاد و انسجام ملی

در این مراسم که در میدان 15 خرداد برگزار شد، پیش از شروع رژه نیروهای حاضر در مراسم، استاندار خراسان رضوی  با گرامیداشت یاد و خاطرات سالهای دفاع مقدس گفت: ما 31 شهریور، آغاز هفته دفاع مقدس را به این خاطر جشن می گیریم که نشان دهیم،  ایران از گزینه‌های روی میز هیچ قدرت جهانی واهمه و ترسی ندارد.

علیرضا رشیدیان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی تکان شدیدی برای منافع شرق و غرب بود و از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمنی‌ها  در مخالفت با نظام نوپای اسلامی آغاز و حرکت‌ گروهکها و بمبگذاری‌ها و ترورها علیه شخصیتهای انقلابی انجام شد.

رشیدیان در ادامه با اشاره به تلاشهای دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: دشمن در34 سال پیش دچار این توهم شد که پس از انقلاب ارتش کشور ما از هم پاشیده شده و رژیم بعث عراق به مرزهای ایران اسلامی حمله کرد.

وی افزود: رسم بر این است که کشورها پایان جنگ را جشن می‌گیرند، اما ملت ما روز آغاز جنگ را جشن می گیرد و  این موضوع یک پیام دارد و آن پیام این است که ملت ما از گزینه‌های روی میز واهمه‌ای ندارد.

رشیدیان با بیان اینکه پیام این بزرگداشت و این روز برای  دوستان ما در منطقه پیام صلح به همراه دارد، گفت: ایران اسلامی هیچ گاه سلطه‌طلب نبوده و نیست، ولی قطعاً پاسخ کوبنده ای به هر متجاوزی خواهد داد و اجازه تجاوز به هیچ سلطه‌طلبی را نمی‌دهد.

 وی همچنین در بخشی از گفته های خود با اشاره با سالروز بازگشایی مدارس و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس گفت: باید از این همزمانی بهره ببریم و ارزشهای سالهای دفاع مقدس را به کودکان و نوجوانانمان منتقل کنیم.

استاندار گفته های خود را این گونه پایان داد که هفته دفاع مقدس ظرفیت لازم را برای ایجاد اتحاد و همدلی و انسجام دارد و ما نباید از این ظرفیت غفلت کنیم که نیاز امروز کشور ماست.

در این مراسم همچنین فرمانده ارتش در شمال شرق کشور با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته دفاع از ارزشهای اسلامی، هفته دفاع از مجد و عظمت  اسلام  و هفته ایثار و فداکاری و یادواره شهامت رزمندگان اسلام در مقابل استکبار است، افزود: دفاع مقدس جبهه ای است به وسعت تاریخ و این دفاع الگوی ایمان و ایثار و از خودگذشتگی جوانان این مرز و بوم است.

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی ادامه داد: در جنگ تحمیلی علیه ما به ظاهر صدام بود،  ولی در پشت پرده استکبار جهانی و بعضی از کشورهای مرتجع منطقه قرار داشتند و اینها با وعده هایی که به صدام  دادند، باعث شد این جنگ هشت سال طول بکشد.

 وی تصریح کرد: پیش از انقلاب آمریکا در ایران بیشترین منافع را  در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی و ... داشت، ولی با انقلاب منافع آمریکا به خطر افتاد  و آمریکا  از حربه های مختلف برای تضعیف ایران اسلامی استفاده کرد  و وقتی به نتیجه دلخواه نرسید، دیوانه ای مثل صدام را وارد جنگ با ایران کرد.

وی گفته های خود را این گونه ادامه داد: در بدترین شرایط  پس از انقلاب جنگ بر ما تحمیل شد  و نیروهای ما در غرب و شمال  غرب درگیر غائله کردستان بودند و ارتش از سازماندهی  لازم برخوردار نبود و سپاه سازماندهی لازم را نیافته بود، با این همه در همان شروع جنگ توانستیم جلو پیشروی دشمن را در بیشتر جبهه ها غیر از خرمشهر بگیریم. جهانشاهی ادامه داد: صدامی که قرار بود یک هفته بعد در تهران باشد، توسط مقاومت مردمی ما 35 روز پشت دروازه های خرمشهر ماند و به لطف خداوند و وحدت مردم و سازماندهی نیروهای مسلح سرانجام شکست خورد.

فرمانده ارتش در شمال شرق کشور افزود: امروز نیروهای مسلح با تجربه هشت سال دفاع مقدس، با پشتیبانی مردم آماده هستند در هر نقطه و هر مکان که نیاز باشد، از ایران اسلامی دفاع کنند.

رژه نیروهای مسلح در بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: نیروهای مسلح خراسان شمالی نیز همزمان با سراسر کشور و در نخستین روز از هفته دفاع مقدس توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

یگان‌های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خراسان شمالی پیش از ظهر دیروز با برگزاری رژه از برابر جایگاه ویژه و کلام ا... مجید، تمثال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و آیت ا... العظمی خامنه‌ای فرمانده معزز کل قوا گوشه‌هایی از توان و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

در این آیین افزون بر رژه نیروهای مسلح، بخشی از ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح در خراسان شمالی به نمایش گذاشته شد. استاندار خراسان شمالی و اعضای شورای تأمین استان از شرکت کنندگان در مراسم رژه نیروهای مسلح بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.