حسین پورحسین: الف .ب .پ  اولین درسی بود که جمعی از کلاس اولی‌های پایه اول در فضای نورانی دارالهدایه حرم مطهر ثامن الائمه(ع) فرا گرفتند.

جشن شکوفه‌ها در حرم مطهر رضوی

روز شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه اول دوره ابتدایی فرصتی گرانبها برای تعدادی از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و دوره متوسطه اول فراهم کرد که در جوار مرقد نورانی هشتمین امام شیعیان جهان الفبای حضور در کلاس درس را یکصدا بر زبان آورند و چه روزی به یاد ماندنی برای شکوفه‌های خندان و روزی پر از مهر و شادمانی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در این مراسم در سخنان کوتاهی عنوان کرد: بچه‌ها سلام، حالتان خوب است! آماده‌اید که امروز مدرسه را شروع کنید.

سیدجواد حسینی با این خوشامدگویی به کلاس اولی‌هایی که برای اولین بار به دور از خانواده و دوستان هم بازی‌ با لباسهای متحدالشکل گل به دست گوش به فرمان او اولین درس حضور در مکانی مقدس را تجربه می‌کردند، گفت: شما آمده‌اید با رفتار و منش، خوی اخلاق اسلامی را فرا گرفته و در کنار علم و آموزش جشن خرد و علم و دانش را به صورت ویژه در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) برپا کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در حاشیه آیین روز شکوفه‌ها به خبرنگار قدس گفت: یک میلیون و 50 هزار دانش آموز تاکنون ثبت نام شده‌اند که از این تعداد 120 هزار دانش‌آموز کلاس اولی و بیش از 600 هزار دانش آموز ابتدایی ثبت نام کرده‌اند.

دکتر حسینی با اشاره به حضور 25 هزار معلم ابتدایی در استان گفت: 55 درصد دانش‌آموزان خراسان رضوي را دانش‌آموزان ابتدایی تشکیل می‌دهند و در جهت شناسایی و هدایت استعدادهای برتر امیدواریم که با طرح شهاب دانش‌آموزان کلاس چهارم بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

وی درباره طرح شاد هم گفت: طرح شاد شبکه اجتماعی دانش‌آموزان و طرح تعالی مدیریت در 400 مدرسه و طرح بودجه بندی عملیاتی در 50 مدرسه به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: پنجشنبه‌های بدون کیف در 141 مدرسه در جهت ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی اجرا می‌شود.

 رئیس اداره نظارت بر طرح‌ها و برنامه‌های معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم به خبرنگار قدس گفت: پروژه مهر در سال تحصیلی 94-93 در استان خراسان و در کنار مرقد مطهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و با حضور جمعی از کلاس اولی‌های پایه اول ابتدایی و دانش‌آموزان کلاس اول متوسطه آغاز شد که با خیر و برکت و توجه امام رئوف سال تحصیلی پربرکتی را پیش رو خواهیم داشت.

حسین احمدی‌فر با تأکید براینکه در سال تحصیلی جدید برنامه‌های متنوع و کارشناسی شده و در راستای اجرای تحول بنیادین و توجه به کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزش و پرورش و توجه ویژه به موضوع تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی را آغاز می‌کنیم، گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه در اولویت آموزش و پرورش قرار دارد.

طاهره عرفانیان، معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوي با تبریک روز شکوفه‌ها حضور کلاس اولی‌ها در دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) را برای دانش‌آموزان مبارک دانست و افزود: در سال تحصیلی 94-93 هیچ گونه مشکلی از نظر آموزشگاه و کلاس درس در استان وجود ندارد و حدود 5 هزار آموزشگاه ابتدایی آماده پذیرایی کلاس اولی‌ها در کلاس درس هستند تا دانش‌آموزان با روحیه‌ای شاد سال تحصیلی را آغاز کنند.

گفتنی است، در این مراسم که با تواشیح و سرود فضایی معنوی و آکنده از مهرورزی را برای کلاس اولی‌ها به ارمغان آورد، دانش‌آموزان با دریافت بسته اهدایی معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوي بدرقه شدند تا سال تحصیلی را با روحیه‌ای معنوی آغاز کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.