قدس آنلاین یزد - شهردار یزد گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط، وضعیت خانه‌های مخروبه در بافت تاریخی که به زباله‌دانی تبدیل شده باید مشخص شود.

شهرداری یزد  توانایی تملک تمام  خانه‌ها ی بافت تاریخی را ندارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا عظیمی‌زاده با بیان این خبر اظهار داشت: برخی خانه‌های مخروبه و قدیمی در بافت تاریخی محل فساد و بزه شده که این امر مردم ساکن در بافت تاریخی را با مشکل مواجه کرده و اعتراض‌های آنها را به دنبال داشته است.

وی افزود : مردم درخواست‌های متعددی برای ساماندهی این خانه‌های مخروبه دارند اما شهرداری توانایی تملک همه این خانه‌ها و ساماندهی آنها را ندارد.

شهردار تصریح کرد : به نظر می‌رسد باید برنامه مطالعاتی ویژه‌ای برای تعیین تکلیف خانه‌های مخروبه در بافت تاریخی یزد داشته باشیم و این طرح باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط اجرا و مشکلات بافت تاریخی یزد برطرف شود.

وی در مورد طرح امامزاده جعفر (ع) نیز اظهار داشت: تاکنون 20 پلاک در داخل محدوده این طرح تملک شده اما طرح بلاتکلیف رها شده ولی امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم آن را از بلاتکلیفی خارج کرده و طرح را تکمیل کنیم.

عظیمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری، پنج درصد از بودجه خود را صرف خدمات و پروژه‌های عمرانی در بافت تاریخی یزد می‌کند، خاطرنشان ساخت : معتقدیم بافت تاریخی یزد باید همین 700 هکتار باقی بماند تا امکان ساماندهی و حفظ ویژگی‌های خاص آن امکان‌پذیر باشد.

شهردار یزد ادامه داد: زنجیره‌وار بودن بافت تاریخی و وجود حیات زندگی در این بافت، از ویژگی‌های بافت تاریخی یزد است که باید تلاش شود این ویژگی نخستین شهر خشتی جهان حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که شهرداری یزد برای بافت تاریخی دارد و برخی از آنها را اجرا کرده است، عنوان کرد: پروژه‌های کف‌سازی و بدنه‌سازی در بافت تاریخی یزد در حال اجراست.

-

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.