مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر از انجام شیوع شناسی مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: 50 درصد دانشجویان می‌گویند به سهولت به موادمخدر دست می‌یابند.

نظر دانشجویان در باره مصرف مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین حمید صرامی در گفت‌وگو با فارس، از اتمام شیوع شناسی مصرف مواد مخدر میان دانشجویان دانشگاه‌های متعلق به وزارت علوم و وزارت بهداشت خبر داد.

وی گفت: بر اساس نتایج این تحقیق که به اتمام رسید، در دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم نرخ شیوع مصرف مواد مخدر معادل 2.6 درصد و در دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت 1.7 درصد برآیند شده است.

به گفته مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر شیوع شناسی مصرف مواد مخدر میان دانشجویان دانشگاه آزاد نیز با عقد تفاهمنامه‌ای میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه آزاد، در سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.

وی به نتایج شیوع شناسی مصرف مواد مخدر میان دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: چند نکته بسیار مهم در تحقیقات شیوع شناسی به چشم می‌خورد اولاً اینکه ما قطعاً باید برای ارتقای سطح آموزش به ویژه آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان و دانشجویان تلاش‌های جدی انجام دهیم.

صرامی نکته دوم را افزودن سطح آگاهی دانشجویان در حوزه عوارض مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: این تحقیق ملی به ما نشان داد که 27 درصد دانشجویان امتحان کردن موادمخدر برای یک بار را بدون عیب می‌دانند.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تغییر نگرش دانشجویان اقدام شود گفت: متأسفانه 56 درصد دانشجویان اعلام کرده‌اند که در مورد مواد مخدر اطلاعات کافی ندارند و بیش از 50 درصد گفته‌اند که دسترسی به مواد مخدر و الکل آسان است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: این 3 زنگ خطر به ما نشان می‌دهد که باید میزان دسترسی به مواد در سطح جامعه کاهش پیدا کند، ضمن اینکه سطح اطلاعات دانشجویان باید بر اساس اطلاعات کارگاه‌های آموزشی ارتقا پیدا کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930701000307#sthash.51ymltGs.dpuf

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.