قدس آنلاین: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید کرایه سرویس‌های مدارس اصفهان با مصوبه شورای اسلامی شهر به میزان 25 درصد افزایش یافته است.

افزایش 25 درصدی کرایه سرویس‌های مدارس اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، ندا واشیانی‌پور با اشاره به افزایش 25 درصدی کرایه سرویس‌های مدارس اصفهان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: این افزایش 25 درصدی به این دلیل بوده که از یک سو باید رفاه حال مسافران و از سوی دیگر مشکلات معیشتی رانندگان را در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: مسئله‌ای که در کلان‌شهر‌ها و به ویژه اصفهان در این روز‌ها توجه را به خود جلب می‌کند، ترافیک شهریست که به صورت معمول در روز‌های آغازین مهر ماه آرامش را از شهروندان می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شاید یکی از دلایل این موضوع این باشد که مردم رفت و آمد با خودروی خود را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل ضعف‌های موجود در این سیستم ترجیح می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز هنوز ضعف‌های موجود در این سیستم برطرف نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت مردم به دنبال رفاه و راحتی هستند، ادامه داد: اگر سیستم حمل و نقل عمومی بتواند این آسایش و رفاه را در رفت و آمد‌های شهری فراهم کند، قطعا مردم به جای استفاده از خودرو‌های شخصی از اتوبوس و تاکسی استفاده می‌کنند.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه امسال در زمینه سرویس‌های مدارس و تاکسی‌ها اقدامات خوبی برای رفاه حال شهروندان انجام شده است، تاکید کرد: امیدواریم این اقدامات سبب رضایت‌مندی شهروندان شود.

وی با بیان اینکه تمام شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی در سال گذشته که طرف قرارداد تاکسیرانی بودند، ارزیابی شدند و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شده است، افزود: بر این اساس این شرکت‌ها رتبه‌بندی شده و شرکت‌های ذی‌صلاح به آموزش و پرورش معرفی شدند تا مردم با اطمینان خاطر از سرویس مدارس برای جا‌به‌جایی فرزندان خود استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین اولیای دانش‌آموزان از نرخ کرایه‌های مصوب مطلع هستند، گفت: یک برنامه دیگری که امسال در نظر گرفته شده این است که برای رانندگان تاکسی، کلاس‌های آموزشی برگزار شده که این افراد می‌توانند از این کلاس‌های آموزشی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: همچنین ستاد مهر شامل فرماندهی پلیس راهور استان و شهرستان اصفهان، آموزش و پرورش، شرکت اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی  و مرکز کنترل ترافیک، سازمان پایانه‌‌ها و مرکز معاینه فنی با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به منظور بازرسی و نظارت بر فعالیت‌های رانندگان سرویس مدارس و شرکت‌های حمل و نقل تشکیل شده است.

واشیانی‌پور با بیان اینکه این ستاد از 30 شهریور ماه ساعت شش و نیم صبح به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای نظارت‌های مداوم بر کار سرویس‌های مدارس و رانندگان تاکسی نیز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی با توجه به استهلاک خودرو، نرخ بنزین و ترافیک شهری متحمل مشکلات و مصائب قابل توجهی می‌شوند، تصریح کرد: در هر صورت تمام این موارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: امیدواریم مردم با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کنند و شهرداری نیز با بهبود هر ساله سیستم حمل و نقل عمومی انگیزه استفاده تمام مردم را از آن افزایش دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.