قدس آنلاین: رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه گفت: سیاست‌های کلی علم و فناوری در راستای توسعه و تداوم حرکت پرشتاب علمی کشور و با تدبیر و روشنگری مقام معظم رهبری و نظر متخصصین مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین گشته و نویدبخش آینده‌ای روشن، برای جامعه علمی ایران اسلامی و موجب انگیزه‌ای مضاعف برای جامعه دانشگاهی کشور، اعم از مدیران، مسئولان، پژوهشگران، دانشجویان و همه ذی‌نفعان حوزه آموزش عالی شده است.

سیاست‌های کلی علم و فناوری انگیزه‌ای مضاعف برای جامعه دانشگاهی کشور است

امیر محمودزاده با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به همه فعالان عرصه دانش و پژوهش اظهار کرد: سند راهبردی پژوهشگاه شاخص‌پژوه با سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب همپوشانی دارد.

رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه با اعلام اینکه چشم‌انداز، مأموریت و سند راهبردی تدوین شده این پژوهشگاه و فعالیت‌های رصدخانه علم و فناوری آن، با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری همپوشانی کامل دارد، افزود: بخش‌هایی از این سیاست‌ها که در حیطه فعالیت‌ها و وظایف این پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی و دانشجویان این پژوهشگاه است همواره و از ابتدای فعالیت جزو دغدغه‌های اصلی همه مسئولان و اعضای این پژوهشگاه بوده است.

وی تمرکز بر انجام پژوهش‌های تقاضامحور و کاربردی، تولید رفاه اجتماعی و ثروت از طریق پژوهش و ایجاد علم اقتدارآفرین و نافع را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی دانست که این پژوهشگاه به عنوان رویکرد اصلی همواره دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه در رصدخانه علم و فناوری این پژوهشگاه نیز با تعاریف جدیدی از نسبت‌های پژوهشی و شاخص‌های علم و فناوری به دنبال تدوین شاخص‌هایی هستیم، گفت: امیدواریم توانمندی‌های ما در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است، تقویت شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.