قدس آنلاین یزد - مدير كل زندان‌هاي استان یزد گفت : عمده‌ترين جرائم زندانیان اتباع خارجي در استان مربوط به جرائم مواد مخدر می باشد و دلایل اصلی آن فقر فرهنگی و اقتصادی این افراد می باشد .

عمده‌ترين جرائم زندانیان اتباع خارجي  در یزد مواد مخدر می باشد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سيدحشمت‌الله حيات‌الغيب با بیان این خبر اظهار داشت : در حال حاضر 87.2 درصد زندانیان دارای تابعیت ایرانی و 12.8 درصد زندانیان را اتباع خارجی را تشکیل می‎‎‎دهند

وی افزود : محل نگهداری زندانیان اتباع خارجی در زندان کاملاً مجزا و در بندهای جداگانه‎‎ای است ولی  از لحاظ امکانات و برخورداری از امتیازات با دیگر زندانیان تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

حيات‌الغيب در مورد راهكارهای کاهش جرائم اتباع بیگانه در استان، تصریح کرد: براساس بررسی‌‌های به عمل آمده، اکثر زندانیان اتباع خارجی به صورت غیر قانونی و فاقد مجوز در کشور به سر می‏‏برند که این امر مستلزم بازرسی‌‌های لازم و برخورد با اتباع خارجی فاقد مجوز توسط مراجع ذی‏‏صلاح و کنترل ورود و خروج گذرگاه‏‏های مرزی وجلوگیری از ورود افراد فاقد مجوز و بدون هویت به کشور است.

وي در مورد خدمات ارائه شده به این زندانیان از جمله كلاس‌هاي آموزشی، مهارتي و غیره در مقايسه با زندانیان ایرانی، افزود: با توجه به گستردگی برنامه‎‎های فرهنگی در زندان از قبیل فعالیت‏‏های ورزشی، آموزشی، فرهنگی، هنری و قرآنی و اهمیت این برنامه‌ها در فرآیند اصلاح و تربیت، کلیه زندانیان با توجه به سلایق و علایق خود، امکان استفاده از این خدمات را بدون توجه به هیچ گونه محدودیتی دارند.

این مسئول تاکید کرد: حضور زندانیان اتباع نیز همانند سایر زندانیان در برنامه‏‏ها و فعالیت‎‎های فرهنگی، به آنها امکان برخوداری از بعضی از مزایای زندان را می‏‏دهد.

وی افزود: حتی با توجه به مشکلات اتباع در حوزه آموزش‎‎های رسمی مثل نهضت سواد آموزی که احتیاج به مدارک رسمی وسوابق تحصیلی دارد، با هماهنگی به عمل آمده با آموزش و پرورش و تربیت چندین آموزشیار از بین زندانیان، به گونه‌‌ای برنامه‏‏ریزی شده است که کلیه زندانیان بی‎‎سواد اتباع نیز تحت پوشش آموزش نهضت سواد آموزی قرار گیرند.

حیات الغیب ادامه داد: به جز بحث نهضت سوادآموزی و باسواد شدن زندانیان که برای تمام مجرمان زندان اجباری، حضور زندانیان در کلیه برنامه‏‏های فرهنگی در برگیرنده تمام مددجویان فارغ از هر مذهب و ملیتی است و تنها شرط آن علاقه خود فرد برای حضور در این برنامه‎‎هاست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.