قدس آنلاین یزد - رئيس پارك علم و فناوري يزد گفت: منطقه ويژه‏ علم و فناوري يزد هفته گذشته در كميسيون دائمي شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري به تصويب رسيد.

تصويب منطقه ويژه‏ علم و فناوري يزد در كميسيون دائمي شوراي عتف

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، دكتر داريوش پورسراجيان با اعلام اين خبر افزود: طرح مطالعات ايجاد منطقه ويژه‏ علم و فناوري يزد از سال 85 و به پيشنهاد پارك علم و فناوري يزد با مصوبه هيأت وزيران شروع و با همت مجموعه كارشناسان و مشاوران خبره اين پارك پيگيري گرديد. اين طرح نهايتاً با همكاري و حمايت استانداري محترم يزد مراحل نهائي مراحل تصويب و اجرا را مي‌گذراند.

وي در ادامه هدف اصلي ايجاد اين كريدور را تبديل نمودن استان به يك منطقه ويژه علم و فناوري از طريق  هم پیوندی و هم افزایی بین عناصر اصلی توسعه علم و فناوری و مدیریت یکپارچه و هدفمند در این راستا عنوان كرد.

لازم به ذكر است مناطق ويژه‏ علم و فناوري، منظومه‌اي از امکانات علمي، صنعتي، توليدي، آزمايشگاهي، تحقيقاتي، زيرساختها و محيطهاي ارتباطي، نهادها و مؤسسات، افراد و اطلاعات هستند که با تكيه بر خلاقيتها و نوآور‌يها در يک گستره‌ جغرافيايي و براساس يک نظام مدون و هم‌پيوند با اهداف و راهکار‏هاي معين هماهنگ شده و با جذب فرصتها و سرمايه‏ هاي علمي، اقتصادي، انساني، ملي، منطقه ‏اي و بين‌المللي و اشتراک منافع همه طر‏حهاي ذينفع و هم‌افزايي بين سازمانها، مراکز و مؤسسات حاضر در منطقه، سبب ارتقاء نوآوري و در نتيجه توسعه‏ توليد، ثروت، رفاه ملي و ايجاد جامعه‏ دانايي‏ محور مي‏شوند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.