کتاب «ستایشگران خورشید»، بر گرفته از مجموعه های متعدد و آثار بدیع و چاپ نشده‌ای از 121 شاعر پارسی گوی است که توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، تقدیم ارادتمندان آستان مقدس علوی می شود.

برگزیده آثار 121 شاعر در «ستایشگران خورشید»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، نگرش دقیق هزاره ادب پارسی، روشنگر این حقیقت است که همه نام آوران عرصه سخن، در پیشگاه رفیع حضرت علی بن ابیطالب(علیهم السلام) سر تسلیم و تعظیم فرود آورده و ستاره تابناک ستایش او را بر تارک آثار خود نشانده اند. چه بسیارند سرایندگانی که تمام یا نیمی از عمر ادبی خود را در راه ستایشگری سیمای درخشان علوی سپری کرده اند.

مجموعه شعر «ستایشگران خورشید»، برگزیده آثار 121 شاعر، در ستایش مولی الموحدین، امیر المومنین حضرت علی(علیم السلام) است که به کوشش محمد جواد غفورزاده(شفق) و با مقدمه ای از ذبیح الله صاحبکار(سهی) توسط به نشر چاپ و منتشر شده است.

شفق، یکی از شاعران برجسته مذهبی به شمار می آید که اشعارش طرفداران بسیار دارد و مجموعه حاضر نشانه ای از ذوق این شاعر است. وی در گردآوری این اثر، مقطع خاصی از تاریخ را در نظر نداشته، بلکه هر سروده ای را که مورد پسند ذوقش قرار گرفته، برگزیده است.

مدایح و مراثی اهل بیت(علیهم السلام)، بخش بسیار وسیعی را در ادبیات فارسی تشکیل داده است که محتوای این سروده ها، بیان فضایل و مناقب و استدلال بر حقانیت آل رسول اکرم(ص) و انتقاد از مخالفان این خاندان پاک و مرثیه بر شهیدان آن ها است.

«ستایشگران خورشید»، با اشعاری در قالب های شعری همچون غزل، قصیده، مثنوی، ترکیب بند، قطعه، رباعی و ... و از شاعرانی همچون مولانا جلال الدین بلخی، ناصر خسرو، حکیم ابوعلی سینا، سعدی شیرازی، سید محمد حسن شهریار، مهرداد اوستا، مشفق کاشانی، سیمین بهبهانی، سیدعلی موسوی گرمارودی، سعید بیابانکی، علیرضا قزوه و قیصر امین پور؛ گردآوری شده است.

کتاب 321 صفحه‌ای، در قطع وزیری و شمارگان یک هزار نسخه برای سومین بار، در ویترین فروشگاه های به نشر قرار گرفته است.

علاقه مندان می توانند کتاب «ستایشگران خورشید» را از طریق فروشگاه های به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) و همچنین نشانی www.behnshr.com خریداری کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.