قدس آنلاین-شهرکرد،درصورت تصویب لایحه نظام جامع رسانه ای کشور بخش قابل توجهی از مشکلات رسانه های استان رفع شده و مدیریت بسیاری از امور رسانه ها به تشکل های این بخش واگذار می شود.

رسانه ها علاوه بر نقش اطلاع رسانی، در آموزش افکار عمومی جامعه نیز اثرگذار هستند

به گزارس قدس آنلاین از شهرکرد،معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری در اولین نشست هم اندیشی  با اصحاب رسانه ،خبر گزاری ها ، مطبوعات کثیر الانتشار ، هفته نامه های محلی و مدیران ارشد دولتی استان گفت:  رسانه ها علاوه بر نقش اطلاع رسانی، در آموزش افکار عمومی جامعه نیز اثرگذار هستند و در این زمینه باید بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

خدابخش مرادی نافچی تصریح کرد: : در دولت تدبیر و امید رویکرد توسعه بر نگاه آمایش سرزمینی است تا از این طریق شاهد شکل گیری توسعه پایدار در استان باشیم و رسانه ها در تحقق این هدف نقش موثری دارند.

مرادی نافچی باتاکیدبر نقدعالمانه و منصفانه رسانه ها، آسیب شناسی گذشته و مسئله شناسی امروز را مهمترین رویکرد مدیریت عالی استان دانست و تصریح کرد: رسانه های استان در این بخش باید به مدیریت استان مشاوره دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست اظهار داشت: در استان از 39 نشریه دارای مجوز 25 نشریه فعال بوده و 200 خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی استان فعالیت دارند.

جواد کارگران دهکردی برنامه ریزی برای ساماندهی دفاتر سرپرستی روزنامه های سراسری، ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی، رفع مشکلات موجود در مسیر ثبت اطلاعات فعالان رسانه در سایت سمان و پیگیری بیمه خبرنگاران را از اولویت های فرهنگ و ارشاد استان دانست.

کارگران دهکردی اضافه کرد درصورت تصویب لایحه نظام جامع رسانه ای کشور بخش قابل توجهی از مشکلات رسانه های استان رفع شده و مدیریت بسیاری از امور رسانه ها به تشکل های این بخش واگذار می شود.

در ادامه سید قدیر مرتضوی باباحیدری  مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال وبختیاری نیز همدلی موجود در فضای رسانه ای استان به خصوص درجریان سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان را بی نظیر دانست و بر افزایش تعامل استانداری و دستگاه های دولتی استان با رسانه ها تاکید کرد.

رییس خانه مطبوعات استان چهارمحال وبختیاری نیز ساماندهی نحوه توزیع آگهی های مطبوعاتی را از مطالبات اصحاب رسانه استان دانست.

محمود مولوی وردنجانی تاکید کرد: در صورت ایجاد یک مجتمع رسانه ای در استان بخش قابل توجهی از هزینه های جاری دفاتر مطبوعاتی کاهش می یابد و امکان فعالیت بهتر برای نشریات استان فراهم می شود.

مولوی وردنجانی بر تدوین سند چشم انداز رسانه ای در استان رهنمودهای مناسبی را اشاره کرد.

در خاتمه شجاع کریمی بروجنی مدیر مسوول هفته نامه هم اندیشان نیز گفت: نحوه برخورد برخی از روابط عمومی ها با اصحاب رسانه به گونه ای است که مروج فرهنگ تملق و چاپلوسی در رسانه ها می شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.