قدس آنلاین-شهرکرد،بسیاری از دلالان و واسطه گران بادام استان را از باغداران خریداری کرده و به نام بادام منطقه دیگر و با قیمت مضاعف صادر می کنند و سود واقعی که باید به باغداران استان برسد صورت نمی گیرد.

تولید سالانه 25 هزارتن بادام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان از آغاز برداشت بادام از باغات استان خبر داد و در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: میزان کل باغات بادام استان 17800 هکتار بوده که از این میزان 6 هزار و 756هکتار آن به صورت نهال و 12هزار هکتار به صورت بارور است.

سید طاهر نوربخش چلوانی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان، بادام استان کیفیت بالایی دارد به نحوی که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای آلمان، سوئیس ،امارات، کویت،عراق و هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود و از ارقام مختلف بادام می توان به مامایی، ربیع، سفید و سنگی اشاره کرد.

نوربخش چلوانی تصریح کرد: تولید متوسط بادام در استان 2000 کیلوگرم در هکتار است که پیشبینی می‌شود میزان تولید سالیانه بادام در استان به 25 هزار و 777 تن برسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره بر کیفیت بالای بادام استان تاکید کرد: خواسته باغداران استان تشکیل تشکل‌ها و اتحادیه‌های مردمی در خصوص فرآوری و بسته‌بندی این محصول است که این محصول به نام خود استان معرفی و صادر شود.

نوربخش چلوانی تاکید کرد :بسیاری از دلالان و واسطه گران بادام استان را از باغداران خریداری کرده و به نام بادام منطقه دیگر و با قیمت مضاعف صادر می کنند و سود واقعی که باید به باغداران استان برسد صورت نمی گیرد.

وی در خاتمه یاد آورشد هرچه فاصله بین تولید و بازار کوتاه‌تر شود منفعت رسیده به کشاورزان بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.