رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به توانایی نیروهای این سازمان، توانایی ساخت زیردریایی های سنگین را داریم.

ایران توانایی ساخت زیردریایی های سنگین را دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امیر دریادار دوم «علی غلامزاده» روز سه شنبه در نشست خبری، با اشاره به توانایی ساخت ناوشکن و زیردریایی در کشور افزود: زمانیکه به دانش ساخت یک محصول دست پیدا می کنیم به راحتی می توانیم نمونه های سنگین آن را نیز تولید کنیم.

وی با بیان اینکه زیردریایی «فاتح» اکنون مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته و در حال طی کردن مراحل آزمایشی است، گفت: این زیردریایی پس از راه اندازی، توان نیروهای ما را در مناطقی که برای آن تعریف شده ارتقا می دهد.

رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از سال 62 تا 76، 300 پروژه مختلف انجام شد.

دریادار غلامزاده به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ساخت ناوشکن اشاره کرد و ادامه داد: حمایت های ایشان باعث شد تا ناوشکن جماران و تمام امکان ان را در کمترین زمان بسیازیم.

وی اعلام کرد: به زودی شاهد بهره برداری از زیردریایی های کلاس فاتح و دومین، سومین، چهارمین و پنجمین ناوشکن های کلاس موج خواهیم بود.

رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همه تکنولوژی ها و فناور ی های تجاری از فناوری های نظامی نشات گرفته است، گفت: از دولت، ارگان های دریایی و سازمان ها می خواهیم اگر نیازی دارند از طریق ارگان های نظامی آن را رفع کنند.

دریادار غلامزاده ادامه داد: ناوشکن دماوند نمره بالاتری از جماران دارد اما ما جماران را هم به تجهیزات دماوند مجهز کرده ایم. رادار عصر که روی دماوند نصب شده بر روی جماران نیز نصب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.