معاون اول رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی جوانان در دولت یازدهم با تاکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه جوانان گفت: اعتیاد، طلاق و خشونت سه آسیب جدی قشر جوانان است.

ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه جوانان/ خشونت، اعتیاد و طلاق سه آسیب جدی قشر جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در اولین جلسه شورای عالی جوانان در دولت یازدهم اظهار داشت: جمعیت غالب برخی کشورها جمعیتی پیر و مصرف کننده است و به همین دلیل به دنبال مهاجرپذیری و جبران این ضعف هستند اما خوشبختانه ایران فعلا در این زمینه از وضعیت مناسبی برخوردار است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

 معاون اول رئیس جمهور موضوع جوانان را از اصلی ترین مسائل کشور برشمرد و گفت: موضوعات مهمی همچون اشتغال، مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی جوانان کشور قرار دارد و لازم است به شکلی جدی به دغدغه ها و نیازهای جوانان پرداخته شود.

بررسی استقلال جوانان از وزارت ورزش 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دستگاه اصلی متولی رسیدگی به امور جوانان باید به گونه ای باشد که بتواند نتایج و دستاوردهای مناسبی برای قشر جوان کشور داشته باشد، از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست زمان ویژه ای را به این موضوع اختصاص دهند و این مسئله را بررسی کنند که آیا لازم است سازمان پیگیر امور جوانان همانند گذشته مستقل شود یا تصمیم اتخاذ شده برای ادغام آن با وزارت ورزش درست بوده است.

کمیته تخصصی شورای عالی جوانان تشکیل شود 

جهانگیری بر لزوم ایجاد کمیته تخصصی شورای عالی جوانان تاکید کرد و همچنین گروهی متشکل از وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده ای از معاونت حقوقی رئیس جمهور را مامور کرد تا مصوبات پیشنهادی دبیرخانه شورا را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تایید و اتفاق نظر دستگاههای مربوطه، آن را در جلسه بعدی شورای عالی جوانان مطرح کنند.

ایجاد بانک اطلاعاتی در  حوزه جوانان 

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر لزوم ایجاد یک بانک اطلاعاتی در خصوص جوانان و همه مسائل مربوط به این قشر پراهمیت تاکید کرد و افزود: لازم است یک بانک جامع اطلاعاتی در این زمینه ایجاد شود تا دستگاه ها و نهادهای متولی امور جوانان بتوانند با استفاده از این اطلاعات تصمیماتی صحیح و کاربردی اتخاذ کنند . 

خشونت ،اعتیاد و طلاق آسیب های جدی قشر جوان 

در این جلسه که وزرای ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و روسای سازمان تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر و جهاد دانشگاهی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت جوانان کشور ارایه شد و ضمن اشاره به اعتیاد، طلاق و خشونت بعنوان سه آسیب جدی قشر جوانان، موضوعاتی همچون تحصیل، اشتغال و ازدواج بعنوان سه نیاز مهم جوانان مورد تاکید قرار گرفت و در ادامه توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته در وزارت ورزش و جوانان در راستای ساماندهی وضعیت جوانان کشور ارایه شد . 

بررسی کلیات سند ملی مشاوره پیش از ازدواج 

در این نشست همچنین توضیحاتی در خصوص کلیات سند ملی مشاوره پیش از ازدواج بیان شد و پس از بحث و تبادل نظر و ارایه دیدگاه های مختلف مقرر شد این کلیات در گروه مورد اشاره و کمیته تخصصی دبیرخانه شورا مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در جلسه آتی مطرح شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.