رییس مرکز حقوق بشر بحرین ، تحرکات پشت پرده عربستان سعودی در راستای انتقام از فعالان حقوق بشری بحرین را فاش کرد.

افشای تحرکات ریاض برای انتقام از فعالان بحرینی
 
به گزارش فارس، «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین فاش کرد که هیات نمایندگی عربستان در ژنو، از سازمان ملل متحد خواست اطلاعاتی را درباره سازمان «آمریکایی‌های حامی حقوق بشر در بحرین» (ADHRB) به این هیئت ارائه کند.

وی رر صفحه توئیتر خود فاش کرد که هیئت عربستان در ژنو پس از موضع گیری‌های سازمان مذکور درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان، از مسئولان سازمان ملل خواسته است که اطلاعاتی تفصیلی درباره این سازمان و اعضای آن به آن هیئت عربستانی ارائه کند.

بر اساس این گزارش، «حسین عبدالل» از فعالان بحرینی ریاست سازمان «آمریکایی‌های حامی حقوق بشر در بحرین» که در آمریکا به ثبت رسیده است را بر عهده دارد. این فعال بحرینی از جمله 30 نفری است که منامه تابعیت آنها را در سال 2012 لغو کرد.

عبد الله در 18 سپتامبر در شورای حقوق بشر ژنو مطالبی را درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ایراد کرد.

وی افزود: صدها زندانی سیاسی - از جمله فعالان دفاع از حقوق بشر و افرادی همچون ولید ابو الخیر و محمد فهد القحطانی - در عربستان در حبس هستند.

رئیس سازمان «آمریکایی‌های حامی حقوق بشر در بحرین»  پرسید: چگونه شورای حقوق بشر می‌تواند مانع انتقام مقامات عربستان از هواداران حقوق بشر فعال در سازمان ملل شود، در حالی که ریاض خود یکی از اعضای این شوراست؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.