وزیر اقتصاد با بیان اینکه داشتن برنامه راهبردی یکی از اولویت‌های اصلی بانکهاست، گفت: تا مادامی که بانکها از عملیات اصلی خود سودآور نشوند، نباید انتظار داشت از بنگاهداری خارج شوند و یا در عملیات خود پایداری داشته باشند.

نظر جالب طیب‌نیا درباره بنگاهداری بانک‌ها

مهر: وزیر اقتصاد با بیان اینکه داشتن برنامه راهبردی یکی از اولویت‌های اصلی بانکهاست، گفت: تا مادامی که بانکها از عملیات اصلی خود سودآور نشوند، نباید انتظار داشت از بنگاهداری خارج شوند و یا در عملیات خود پایداری داشته باشند.

علی طیب نیا گفت: سازمان حسابرسی نقش مهمی در شفاف سازی گزارش های مالی و فعالیت سازمان ها دارد.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: با اجرای طرح مسکن مهر، بانک مسکن با چالش‌هایی روبرو شده که با رفع این چالش ها و درایت مدیران آن به جایگاه اصلی و تخصصی خود برمی گردد.

طیب نیا با اشاره به تاکید رئیس جمهور در خصوص حل مشکلات مسکن مهر و تسریع در وصول اقساط مسکن مهر افزود: حل مشکلات مسکن مهر مربوط به سایر نهادها است و اتخاذ راهکارهای مربوطه نه تنها به بانک مسکن بلکه به وزارت راه و شهرسازی و ... نیز مرتبط است.

وی با بیان اینکه بانکها باید برنامه راهبردی برای فعالیت خود داشته باشند، تاکید کرد: داشتن برنامه راهبردی یکی از اولویت‌های اصلی بانک‌هاست و در راس آن افزایش شفافیت در فعالیتها، یکپارچه سازی سیستمها، انضباط مالی و افزایش تولید کشور است. مادامی که بانکها از عملیات اصلی خود سودآور نشوند، نباید انتظار داشت از بنگاه داری خارج شوند و یا در عملیات خود پایداری داشته باشند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: از این رو مجموعه ای از تصمیمات که بتوانند عملیات اصلی بانکداری را سودآور کنند، برای بانکها در نظر گرفته شده است. باید به سمتی حرکت کنیم که بانکها کار اصلی و واقعی بانکداری را به شکل تخصصی و حرفه ای انجام دهند؛ این خواسته عمومی جامعه، دولت و مقام معظم رهبری است.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی نیز با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان الگو در سیستم بانکی در پیاده سازی حاکمیت شرکتی است، گفت: وجود رقابت نادرست در سیستم بانکی باعث کاهش حاشیه سود بانکها خواهد شد.

سیف خاطرنشان کرد: با تدابیر درنظر گرفته شده این رقابت ناسالم برای افزایش نرخ سود سپرده ها که باعث افزایش قیمت تمام شده پول می شد، از بین رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.