پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین – گروه هنر : فیلم سینمایی «چشمه» به کارگردانی فرهاد مهران فر به زودی جلوی دوربین می رود

 مشکل خشکسالی در ایران

 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از مهر فرهاد مهران‌فر کارگردان سینما که همیشه در آثارش به مسائل بومی و فرهنگی ایران توجه داشته است، به زودی ساخت فیلم سینمایی «چشمه» را آغاز می کند.

«چشمه» داستان پیوند ناگسستنی آب، عشق و هستی است. درامی عاشقانه که با ساختاری تعلیقی در جغرافیایی نامانوس یعنی بطن مادر زمین شکل می‌گیرد.

فرهاد مهران فر که با آخرین ساخته سینمایی خود «سرزمین رها» برای حضور در جشنواره بین المللی «خروس طلایی» دوشنبه سی و یکم شهریور ماه عازم کشور چین شده است، در پروژه‌ سینمایی «چشمه» به مساله کمبود آب و چالش هستی در کویرهای ایران می پردازد.

مهران‌فر امیدوار است با حمایت بنیاد سینمایی فارابی، سازمان آب و فاضلاب کشور، سازمان میراث فرهنگی و استانداری های یزد، اصفهان و کرمان تولید این فیلم تحقق یابد.

این کارگردان درباره ضرورت موضوع و نحوه جلب مشارکت برای ساخت این فیلم گفت: موضوع این فیلم یکی از حادترین مشکلات رو به تزاید ساکنان سرزمین خشک ایران است و انتظار دارم همچون غالب فیلمسازانی که پس از اخذ پروانه ساخت، از پشتیبانی مالی فارابی بهره مند می شوند،

وی ادامه داد: امیدوارم برای تامین بخشی از هزینه های فیلم مورد حمایت قرار بگیرم. زیرا در شرایط اقتصادی حاضر، تولید آثار فرهنگی بدون حمایت و مشارکت نهادهای دولتی امکان پذیر نیست. لذا با توجه به انجام مراحل پیش تولید در صورت پاسخ مثبت مدیران بنیاد سینمایی فارابی طی هفته‌های آینده، آمادگی کامل برای شروع فیلمبرداری در نیمه ی دوم مهر ماه را داریم.

فیلم «چشمه» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فرهاد مهران‌فر با همکاری موسسه فرهنگی ـ هنری نگین هستی به عنوان مجری طرح در مراحل پایانی پیش تولید است و با بازگشت مهران فر از سفر چین، مراحل تولید آن آغاز خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.