حسین پورحسین:   قدس ویژه خراسان - همزمان با  آغاز سال تحصیلی جدید در استان خراسان رضوي، امام جمعه مشهد به اتفاق فرماندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ...

ضرورت استفاده جوانان از ظرفیتهای انقلاب برای نشر اسلام

 نماینده وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل و جمعی از مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش خراسان رضوي، زنگ نماز را در دبیرستان شاهد فردوسی به صدا درآورد. نماز جماعت در نمازخانه این دبیرستان با حضور مسؤولان و دانش آموزان به امامت آیت‌ا... علم‌الهدی اقامه شد.

امام جمعه مشهد در این مراسم معنوی با تأکید بر اینکه دانش آموزان راه عبودیت و بندگی خدا را با زنگ نماز آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: جوانان باید از ظرفیتهای انقلاب برای نشر اسلام در جهان استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید استکبار جهانی را از کره زمین ساقط کنند، اظهار داشت: پنجاه شصت سال پیش در این مکان (مدرسه فردوسی) یک سالن منحصر به فرد داشت و من نوجوانی طلبه بودم و اولین نقطه ارتباط با جریان روشنفکری با دانش آموزان در سالن فردوسی این دبیرستان شکل گرفت و اکنون خاطرات آن روز برایم تجدید شد.

امام جمعه مشهد با ذکر خاطراتی از آن دوران افزود: جلسات مذهبی با دانش آموزان به همت محمدتقی شریعتی برگزار می‌شد و ما طلبه‌ها که عمامه داشتیم، در شرایط عادی به مدرسه راه نمی‌دادند و مدیری داشت که خیلی سختگیر بود و روزهایی که می‌توانستیم به دبیرستان فردوسی قدم گذاریم، روزهایی بود که محمدتقی شریعتی جلسات مذهبی داشت و روز جشن ما بود.

امام جمعه مشهد گفت: در دانشگاه تهران آنها که نمازخوان بودند، جایی برای نماز خواندن پیدا نمی‌کردند و اکنون به برکت خون شهدا این همه نعمت داریم، در حالی که جوانان آن زمان در این مدرسه با آن شرایط رشد کردند و همراه با ملت بزرگ ایران، انقلاب را به پیروزی رساندند.

آیت‌ا... علم الهدی با تشریح شرایط زمان طاغوت با زمان حال تصریح کرد: جوانان ما رژیم دیو صفت شاهنشاهی را ساقط کردند و دنبال امام(ره) رفتند و شما اکنون در این فضا درس می‌خوانید و باید اسلام را در سطح جهان توسعه داده و روحیه آرمانگرایی داشته باشید و اسلام را در جهان گسترش دهید.

 

زنگ مهر و ایثار و نماز در مشهد به صدا درآمد

استاندار خراسان رضوي هم در آیین بازگشایی مدارس و زنگ مهر و ایثار و نماز که در هنرستان فنی دارالفنون مشهد برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم دانا باشیم باید توانا باشیم و هر کس یاد می‌دهد و هر کس یاد می‌گیرد هر دو مقام ارزشمندی دارند.

علیرضا رشیدیان با تأکید بر اینکه یادگیری ویژه دوران مدرسه و دانشگاه نیست، افزود: ایرانیان علم آموختن را افتخار خود می‌دانند و در همه ادوار علم و آگاهی قدرت به شمار آمده و ما افتخار می‌کنیم که در علم و دانش و توحید پیشرو بوده‌ایم.

رشیدیان با اشاره به بازگشایی مدارس در اول مهرماه اظهار داشت: این ایام بهار و عید تعلیم و تربیت و دانش است و باید این روز را گرامی داشته و جشن بگیریم.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري به آموختن علم تأکید فراوان داشته‌اند، افزود: این مهم نشان‌دهنده آن است که مسؤولان نظام توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و رئیس جمهور که خود معلم هستند به ما می‌آموزند که روز به روز مراتب علمی را گسترش دهیم.

استاندار خراسان رضوي گفت: ما افتخار داریم که همجوار بارگاه ملکوتی عالم آل محمد(ع) هستیم و بدین جهت باید تلاش کنیم علم و دانش را پیشه ساخته و توسعه دهیم و دانش آموزان برای گرمایش و سرمایش در کلاس با مشکل مواجه نشوند و نقاط کمتر توسعه یافته را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به علم آموزی رزمندگان اسلام در زمان اسارت، اظهار داشت: علم آموزی و جهاد برای تعالی و رشد حتی در زندان هم ترک نشد و جهادگران و آزادگان هیچ گاه آموختن را از یاد نبرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي هم با اشاره به بازگشایی 12 هزار و 500 مدرسه در آغازین روز بازگشایی مدارس گفت: یک میلیون و 120 هزار دانش آموز با 90 هزار معلم همزمان با هفته دفاع مقدس در شرایطی سر کلاس درس می‌روند که یاد و خاطره 23 هزار شهید استان و 40 هزار معلم و دانش‌آموز شهید و 12 هزار ایثارگر را گرامی داشته و در جهت رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام برمی‌دارند.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه رنگ مهر، زنگ مهر و دوستی و دانش و معرفت است اظهار داشت: امیدواریم نقش خود را در جهت کیفیت بخشی آموزه‌های دینی و آموزشی بخوبی ایفا کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور هم در آیین بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش با جدیت رسالت تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین را رقم خواهد زد و بر این اساس و با مطالعه‌ای 7 ساله سند بنیادین به عنوان عالی‌ترین سند آموزش و پرورش به تأیید مقام معظم رهبري رسیده است.

«نوید ادهم» با بیان اینکه دانش آموزان باید شعار مهارت آموزی را پیشه خود سازند، گفت: آموزش و پرورش کارکردی فرهنگی و تربیتی و آموزشی دارد و باید در جهت کارآفرینی و تربیت اجتماعی و سیاسی و زیباشناسی حرکت کند و دانش آموزان باید در مدارس یاد بگیرند و اینها را در متن برنامه درسی داشته باشند.

 

زنگ مهر در مدرسه موقوفه عبدا... رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در آیین زنگ مهر که در مدرسه موقوفه عبدا... رضوی برگزار شد گفت: بندگی خداوند موفقیت انسان و رسیدن به افق‌های عالی را تضمین می‌کند.

به گزارش فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد، اظهار کرد: اگر مسیر کار و تلاش انسان بندگی خداوند نباشد، ممکن است که فردی به مقامات عالی برسد اما از سوی وی خدمتی به مردم ارائه نمی‌شود.

وی افزود: چیزی که می‌تواند همه موفقیت‌ها و افق‌های عالی را برای انسان تضمین و سعادت انسان را حتمی کند، بندگی خداوند متعال است.

وی خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در مسیر تلاش‌هایتان ممکن است در برخی از موارد مشکلات و یا حتی تهدیدهایی وجود داشته باشد اما باید با توکل به خداوند در برابر این مشکلات ایستاد. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.