سید‌مصطفی حسینی‌راد: آیین گشایش دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع)، به عنوان یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین مدارس خاورمیانه، همزمان با آغاز سال نو تحصیلی و فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد.

زیرساختها برای رشد فکری جوانان  در نظام اسلامی فراهم است

در این مراسم، دکتر سعید عبدالحسینی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال جدید تحصیلی گفت: برای اینکه انسان بتواند به تعالی و سعادت برسد به دو عامل مهم نیاز دارد؛ عامل اول، راهکار و نقشه راه است که ما کاملترین آن را داریم که همان آیین اسلام و تشیع است. عامل دوم نیز بستر حرکت است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ما فراهم شده و اکنون این نظام به عنوان پرچمدار انسان‌سازی در جهان مطرح شده است.

 

   مرکز انسان‌سازی و نشر معارف الهی

دکتر عبدالحسینی با اشاره به تأکید فراوان تولیت آستان قدس رضوی بر فراهم کردن فضاهای آموزشی که می‌تواند بستری برای انسان‌سازی باشد، گفت: دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع)، مرکز انسان‌سازی و کانون نشر معارف الهی است. چنین مدرسه‌ای در نظام طاغوت قابل تأسیس نبود، اما به لطف خداوند و با هدایتهای بنیانگذار انقلاب و رهبری معظم انقلاب، بسترهای پیشرفت و تعالی در کشور فراهم شده و آستان قدس رضوی نیز به مدد مدیریت موفق اسلامی و رویکرد فکری تولیت عظما، برای تأسیس و توسعه فضاهای زیربنایی علمی و فرهنگی تلاش می‌کند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که در جمع مدیران این نهاد و مسؤولان 
دستگاه های اجرایی استان سخن می‌گفت، تصریح کرد: اکنون زیرساختهای لازم برای رشد فکری و فرهنگی جوانان و نوجوانان فراهم شده و حالا نوبت آنهاست که با بهره‌گیری از این امکانات و تجهیزات پیشرفته و با اتکا بر تلاش و مجاهدت، به قله‌های علم و معرفت رسیده و به آرمانهای انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانند.

 

   قدر نعمت ولایت را بدانیم

دکتر عبدالحسینی با اشاره به اینکه امروز، مردم دنیا به نظام اسلامی ما که نظامی استکبارستیز و عدالت‌خواه است، افتخار می‌کنند، افزود: دشمنی سردمداران کفر و مستکبران، اهمیتی ندارد. مهم این است که ما نعمت ولایت را قدر بدانیم و توجه کنیم که رمز پیروزی و سربلندی ما، نظام فکری اسلامی است که از طریق ولایت و ائمه اطهار(ع) به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه ولایت، چراغ هدایت جامعه اسلامی است و نباید ذره ای از آن منحرف شد، تأکید کرد: در بسیاری از نظامهای جهانی، محدودیتها و موانع زیادی برای درک مفاهیم والای انسانی و تعالی معنوی جوامع ایجاد شده است. اینکه امروز شاهد بروز تفکرات افراطی مانند داعش هستیم، گواه همین مسأله است.

 

   جوانان؛ سرمایه‌های نظام اسلامی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این محفل گفت: شما باید در دنیا به عنوان انسانهای متفکر و سازنده مطرح باشید. شما افتخار این نظام هستید و باید قدر سرمایه‌هایتان را بدانید و در راه اعتلای این کشور تلاش و مجاهدت کنید.

دکتر عبدالحسینی تأکید کرد: آنچه دشمن از آن هراسان است، بهره‌مندی نظام اسلامی از انرژی هسته‌ای نیست، چرا که کشورهای مختلفی حتی در همسایگی ما دارای این فناوری هستند، بلکه هراس آنان از تفکر جوانان ما در دفاع از حق و یاری رساندن به مظلومان است. سلطه‌گران جهان، با تمام توان جنگی هشت ساله را علیه ما راه انداختند تا با استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات خود، مهمترین اسلحه جوانان ما که همان تفکر ناب اسلامی و انقلابی بود را از بین ببرند، ولی هرگز موفق نشدند.

گفتنی است، دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) که عملیات عمرانی آن از مهرماه سال 91 آغاز شده و در کشور و حتی خاورمیانه یک بنای آموزشی نمونه به شمار می‌آید، با زیربنای 8300 متر مربع و دارا بودن فضاهای جانبی منحصر بفرد مانند افلاک‌نما، لابراتوارهای مجهز زبان، آزمایشگاه‌های جداگانه شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی، کتابخانه‌، سالن آمفی‌تئاتر و فضاهای خوابگاهی و ورزشی به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.