چندی پیش نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، دولت احمدی‌نژاد را به استخدام بیش از 10 هزار بیسواد در آموزش و پرورش متهم کرد و در صحن علنی مجلس گفت:‌ « 76 هزار نفر در آموزش و پرورش برخلاف تمام مقررات استخدام شده‌اند که از این میزان 10 هزار و 640 نفر بیسواد هستند، این در حالی است که اکنون بسیاری از فارغ‌التحصیلان با مراجعه به نمایندگان مجلس تقاضای یافتن شغل را دارند.»

واکنش معاون وزیر به استخدام 10 هزار بیسواد در آموزش و پرورش

محمد بطحائی در گفت‌وگو با خ (ایسنا)، در واکنش به اظهاراتی مبنی بر استخدام 10 هزار نیروی بی‌سواد در آموزش و پرورش در دوره گذشته اظهار کرد: اشکال اینجاست که وقتی جریانی را راه انداختیم و کلاس خالی بود، ناچاریم کلاس را پر کنیم و به هرکسی گفتیم بیاید و به کلاس درس برود، غافل از اینکه این افراد باید دوره دیده باشند.

وی افزود: به عنوان مثال کسی که می‌خواهد معلم ابتدایی شود باید روش تدریس بداند و با اصول و فنون روش‌ها آشنا باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه شد، باید از قبل پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گرفت. متاسفانه برنامه‌ریزی در این خصوص کامل نبود و کلاس درس در برخی مدارس خالی مانده بود. خاطرم هست یک مرتبه یک راننده به من مراجعه کرد. او معلم ابتدایی شده بود و اعتراف می‌کرد نمی‌تواند کلاس را اداره کند و می‌خواهد دوباره راننده شود.

بطحائی ادامه داد: البته فراوانی مواردی از این دست زیاد نبوده است، ولی برای آموزش و پرورش یک نفر و دو نفر بیسواد هم عیب است و اگر فرزند من در کلاس همین فرد باشد شب تا صبح خوابم نمی‌برد. راهی که می‌توان پیش‌بینی کرد آموزش مداوم این افراد است، اما بخشی با آموزش هم درست نمی‌شوند و ظرفیت این کار را ندارند که باید تغییر شغلی برای آنها انجام دهیم و در بخش اداری از آنها استفاده کنیم تا مشکلات برطرف شوند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    با سلام پس چگونه نیروهای موسسین بی سواد و فاقد دوره را وارد آموزش و پرورش می کنید آقای معاون بی اطلاع از همه چیز