رییس اتاق اصناف اهواز با اشاره به این‌که اخیرا مطرح شده که از صاحبان دستگاه‌های کارت‌خوان کارمزد دریافت خواهد شد، گفت: اصناف مخالف هرگونه تحمیل هزینه به خود به ویژه در زمینه کارت‌خوان‌ها هستند.

اصناف مخالف دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها هستند

به گزارش قدس آنلاین سعید ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر اصناف و کسبه مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان هستند که در صورت اعمال هزینه یا کارمزد، این اصناف اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های خود را تحویل می‌دهند.

وی افزود: این دستگاه‌ها با هدف کاهش رد و بدل کردن اسکناس و در راستای اجرای دولت و تجارت الکترونیک وارد چرخه کار شد اما در حال حاضر دریافت کارمزد، خلاف اهداف دولت الکترونیک و اهداف مربوطه است.

ممبینی تصریح‌ کرد: با ورود این دستگاه‌ها هم اصناف و هم مصرف‌کنندگان به استفاده از آن‌ها عادت کرده‌اند و این روش، روش مناسبی نیست که ابتدا دولت و بانک مرکزی مردم و اصناف را به استفاده از دستگاه‌ها تشویق کند و هم‌اکنون بابت آن هزینه بگیرند.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش معاملات اسکناس و نقدی وظیفه بانک مرکزی است و نباید در جهت انجام این وظیفه، مردم یا اصناف هزینه‌ای بپردازند.

ممبینی گفت: قطعا اعمال هرگونه هزینه از این دستگاه‌ها به اصناف، میزان به‌کارگیری و استفاده را کاهش خواهد داد و تمایل به استفاده از آن‌ها کم می‌شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدربی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    اول شمابه شهروندان کارت اعتباری بدهید وبعدازاصناف کارمزبگیرید