۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: 238018

رئيس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي ناجا از افزايش 13 درصدي کشفيات سوخت قاچاق در 5 ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

کشف 38 میلیون لیتر سوخت قاچاق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار «زمانيان» گفت: در 5 ماهه امسال 38 ميليون و 500 هزار ليتر انواع فراورده هاي نفتي کشف شده که در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد افزايش 13 درصدي کشفيات سوخت هستيم.

هرمزگان رکوردار قاچاق سوخت
وي افزود: يکي از برنامه هاي ما در سال 93، کنترل مصرف کنندگان سوخت مانند نيروگاه ها و سهميه بگيران است همچنين اقدامات اطلاعاتي نقش مهمي در کشف سوخت قاچاق دارد.
رئيس پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي ناجا، تصريح کرد: هرمزگان با کشف 4 ميليون و 500 هزار ليتر، بيشترين کشفيات را از آن خود کرد و پس از آن به ترتيب، استان سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي، فرماندهي ويژه شرق، استان فارس و فرماندهي ويژه غرب از بالاترين ميزان کشفيات برخوردارند.
به گفته سردار زمانيان، از آنجا که استان هرمزگان رکوردار قاچاق سوخت است، لذا براي کنترل بيشتر، 28 طرح منطقه اي و استاني و 3 طرح سراسري طي 5 ماهه گذشته در اين استان به اجرا درآمده است.
تشکيل 4 هزار پرونده قاچاق سوخت
اين مقام ارشد انتظامي، يادآور شد: 4 هزار پرونده در حوزه قاچاق سوخت در کشور توسط پليس تشکيل شده که از اين تعداد، ارزش ريالي 7 پرونده، بيش از 5 ميليارد ريال است.
بيش از 4 هزار نفر به اتهام قاچاق سوخت دستگير شدند
وي از دستگيري 4 هزار و 350 نفر به اتهام قاچاق سوخت در کشور خبر داد و گفت: استان هاي جنوبي کشور به دليل دسترسي به دريا و انجام راحت تر قاچاق، از بالاترين حجم قاچاق سوخت برخوردارند که اين ميزان قاچاق در مقايسه با استان هاي غربي، بيشتر است. قاچاقچيان در استان هاي جنوبي، ابتدا سوخت را به ساحل رسانده و از آنجا توسط قايق هاي تندرو به لنج هايي که در فاصله زيادي از ساحل قرار دارند، تحويل مي دهند.
تباني متصديان جايگاه هاي سوخت با رانندگان
اين مقام ارشد انتظامي، عدم کنترل و نظارت کافي بر فرايند تأمين، توليد و مصرف سوخت توسط سازمان هاي متولي را يکي از عوامل اصلي اين قاچاق دانست و افزود: سازمان هاي متولي بر فعاليت واحدهاي توليدي – صنعتي در بخش هاي مختلف که سهميه بگير سوخت اند، کنترل لازم را ندارند.
وي تعيين سهميه بندي غيرواقعي و تباني متصديان جايگاه هاي سوخت با رانندگان خودروهاي سنگين را از ديگر علل قاچاق فراورده هاي نفتي دانست.
سردار زمانيان به اشاره به نبود سيستم منسجم نظارتي بر توزيع و مصرف سوخت، خاطرنشان کرد: سازمان هاي شاکي همانند شرکت ملي پالايش و پخش فراوده هاي نفتي در خصوص پرونده هاي کلان، شکايت نمي کنند.
وي در پاسخ به اين سئوال که سوخت کشف شده توسط نيروهاي پليس به چه سازماني تحويل داده مي شود، گفت: سوخت هاي قاچاق به شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي تحويل داده شده و اين شرکت مجدد اين سوخت را به فروش مي رساند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.