قدس آنلاین : نمایش بالاخره این زندگی مال کیه نوشته برایان کلارک به کارگردانی اشکان خلیل نژاد از 27 مهر 93 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود .

از 27 مهرماه ؛ بالاخره این زندگی مال کیه

«بالاخره این زندگی مال کیه» نمایشنامه‌ای‌است از برایان کلارک که با ترجمه احمد کسایی‌پور از سوی انتشارات کارنامه به بازار کتاب عرضه شده‌است  .

این نمایشنامه داستان مجسمه‌سازی به نام «کین» است که در اثر سانحه‌ای فلج می‌شود و تنها می‌تواند سخن بگوید.

قهرمان داستان وقتی اوضاع خود را چنین می‌بیند، به دنبال از بین بردن خود است و در مقابل پزشکان بیمارستان خواهان زنده ماندش هستند. مبارزه او برای به دست آوردن «حق مرگ» به موضوع نمایشنامه پرقدرتی تبدیل می‌شود که مسائل بسیار مهمی را در زمینه حرمت انسانی و حوزه اخلاق مطرح می‌کند.

برایان کلارک که نمایشنامه‌اش سال‌ها در انگلستان و برادوی بر صحنه بود و جایزه پراعتبار تونی  ( جایزه تئاتری معادل اسکار سینمایی) را از آن وی کرد، پرسش بزرگی را درباره زندگی پیش می‌کشد- پرسشی که از محدوده موقعیت مشخصی که نمایشنامه توصیف می‌کند فراتر می‌رود

 بالاخره این زندگی مال کیه؟ نمایشنامه‌ای تکان دهنده است؛ هم شوخ طبعانه و هم شفقت‌آمیز و البته تفکر برانگیز و خواندنی که ذهن خواننده را با پرسش‌هایی اساسی در گیر خود می‌سازد.

این نمایش به کارگردانی اشکان خلیل نژاد با بازی نوید محمدزاده، محمد‌هادی عطایی، ندا گلرنگی، الهه شه‌پرست، آزاده صمدی، هومن کیایی، مینا کریمی‌جبلی، کیوان ساکت‌اُف، حمید رحیمی، شهاب‌الدین حسین‌پور، سینا بالاهنگ و محمد اشکان‌فر از 27 مهر ماه به روی صحنه خواهد رفت و تا 5 آبان در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر ادامه خواهد داش .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.