قدس آنلاین –ایلام: مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: استان ایلام رتبه دوم طلاق در 4 سال اول زندگی در کشور را دارد.

ایلام؛ رتبه دوم طلاق در کشور

 علی مهرعلی زاده با بیان اینکه نگاه سیستمی به موضوع ازدواج جوانان در راستای تحکیم خانواده‌ها باید در راس برنامه‌های مسئولان باشد، اظهارداشت: خوشبختانه این مهم جزو دغدغه‌های اساسی دولت تدبیر و امید به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام 102 هزار نفر جوان مجرد در آستانه ازدواج در رده سنی 20 تا 34 سال وجود دارد، افزود: بر اساس آمار سال 1392 استان ایلام از نظر وقوع طلاق در سال‌های اول زندگی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و متاسفانه در کنار هر طلاق رسمی در استان ایلام تقریباً سه الی چهار طلاق عاطفی نیز وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام شکاف بین بلوغ زودرس و ازدواج دیرس جوانان است را از عوامل مهم طلاق در استان برشمرد و بیان داشت: آمار ثبت واقعه ازدواج در استان حاکی از تداوم رشد منفی آن است که ضرورت دارد با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت اجتماعی شهروندان در کنار رسالت دولت مبنی بر تسهیل‌گری در امر ازدواج که در ماه‌های اخیر با پرداخت وام ازدواج به زوج‌های متقاضی، جدیت خود را نشان داده است، گام‌های موثر و اساسی برداشته شود.

علی مهرعلی زاده با انتقاد از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان، یادآور شد: دولت تدبیر و امید هرگونه سطحی‌نگری، شتاب‌زدگی و برخورد سلیقه‌ای با موضوعات به ویژه مباحث اجتماعی فرهنگی در حوزه قشر فرهیخته و تحصیل‌کرده‌ را نمی‌پذیرد، چون پیگیری امور جوانان از طریق ستاد ساماندهی اداره کل ورزش و جوانان به صورت کارشناسانه و علمی‌تر امری ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاتح IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    دلیل اصلی فقر