جلیل فخرایی: به همت جمعی از هنرمندان و یاران اکبر زرین مهر و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، مراسم بزرگداشت این نقاش خراسانی در سالن همایشهای مجتمع امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت اکبر زرین مهر برگزار شد

در این مراسم که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد و جمعی از مسؤولان هنری و جمع زیادی از دوستداران و علاقه‌مندان هنر و ادبیات تشکیل شده بود، ابتدا سید حمید طباطبایی،معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان به قرائت پیام علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

معاون وزیر ارشاد در این پیام با ذکر سوابق طولانی این هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی زنده یاد اکبر زرین مهر را چهره‌ای نام آشنا در هنر نقاشی کشور و هنرمندی برجسته در خراسان یاد کرد که با تکنیکهای مختلف بویژه آبرنگ و برگزاری ده‌ها نمایشگاه در داخل و خارج کشور خدمات ارزشمندی، در عرصه فعالیتهای هنری انجام داده است.

مراد خانی در پیام خود این هنرمند فقید را از مبتکران سبک سپید در نقاشی و آثار او را مورد توجه خاص و عام اهل هنر دانست.

این گزارش حاکی است، در این مراسم همچنین پیام مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان در فقدان این هنرمند نامی قرائت شد.

سید سعید سرابی در پیام خود این هنرمند را استاد فرهیخته هنرهای تجسمی یاد کرد که از خود نقشی به یادگار و ماندگار در صفحات کتیبه قطور فرهنگ و هنر  این کهن مرز و بوم به جا گذاشت و پرواز روح او حسرت فقدان او را در دل ما باقی گذاشت.

در ادامه این مراسم، رضا افضلی، شاعر و محقق و استاد دانشگاه طی سخنانی از اقدمهای خوب اداره ارشاد و سازمان فردوس‌های شهرداری در اختصاص محلی مناسب در بهشت رضا (ع) این اقدام را گامی مناسب برای شناخت تاریخ ادب و هنر این مرز و بوم دانست.

در حاشیه این مراسم یوسف امینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما، اقدام برای تجلیل از هنرمندان را یکی از امور مهم در دستور کار این اداره ذکر کرد که با همکاری انجمن پیشکسوتان این اداره برنامه‌هایی در تجلیل از بزرگان ادب و هنر این مرز و بوم انجام می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم هماهنگی زندگی و آثار زنده یاد علی اکبر زرین مهر برای شناخت علاقه‌مندان ادب و هنر به نمایش گذاشته شد.

این مراسم که به همت جمعی از یاران و همراهان این هنرمند برگزار شده بود، مورد استقبال بی نظیر اهالی هنر قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان توکلی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    1 0
    سلام.اهل شمالم.از 1356در دانشگاه مشهد دانشجو بودم .سال 1364 توفیق اینرا داشتم که با اکبر عزیز این نقاش توانا آشنا بشم.رابطه مون به جايی رسید که گاهگاهی به منزل همدیگر میرفتیم.یادش گرامی باشد.کارگاه این عزیز در زیر زمین خانه شان بود و دستی در مجسمه سازی هم داشت.یک روز که دسته جمعی به زشک رفته بودیم .اکبر یک تابلو از طبیعت زشک کشید و اونو به من هدیه داد.جبر زمانه منو به شمال کشوند و کم کم بنا به قانون هراز دیده برفت از دل برود رابطه ما کاملا قطع شد. چه نارفیقم من .تازه دیروز متوجه سفر اکبر عزیز به دیار باقی شدم.الان تابلوی طبیعت زشک جلومه .اشک امانم نمیدهد.بخدا اکبر لنگه نداشت .آرام ولی پر جنب وجوش .همیشه لبخند به لب داشت.چه نازنین مردی .چه استادی .چه شخصیت والايی از پیش ما رفت.