هاشم رسایی فر: اولین حرکت برای محو ابومسلم و سازماندهی تیمی جدید اواسط سال 91 و زمان مدیریت دکتر هاشمی جواهری بر اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی شکل گرفت.

ابومسلم همان ابومسلم است فقط با پسوند جدید!

ابومسلم با پسوند ثامن، هوویی بود که برای ابومسلم تراشیده شد تا بلکه بشود پای این تیم را از میان برداشت و درد سرهایش از بین برود؛ اما هر چه بود، ابومسلم ثامن با اینکه تشکیل هم شد و بازیکن و مربی برای خودش جذب کرد، باز هم نتوانست راه به جایی ببرد، چرا که فدراسیون در همان ابتدای راه جلوی فعالیتش را گرفت.

حرکت دوم، اواخر بهار و اوایل تابستان امسال شکل گرفت.ابتدا اداره کل ورزش و جوانان پرونده باشگاه را به قوه قضاییه فرستاد تا با این کار  به نوعی خیال خود را از بابت شکایات، طلبکاران و بقیه حواشی ابومسلم راحت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان در مصاحبه هایش نیز از روشن شدن تکلیف ابومسلم توسط قوه قضاییه سخن می‌گفت. در راستای این اما فعالیتهایی برای شکل گیری تیمی جدید با نام و نشان ابومسلم ولی با پسوند و پیشوندی دیگر شکل گرفت که از این حیث شباهتی با شکل گیری ابومسلم ثامن داشت. این‌بار البته علاوه بر اداره کل استان، شخصی با نفوذ در وزارت ورزش و جوانان حضور داشت که ابومسلم جدید با حمایت وی سر و شکل گرفت. امیررضا خادم که خود نیز از پیشکسوتان ورزش خراسان است و معاون وزیر نیز هست، حمایتی ویژه از شکل گیری ابومسلم جدید داشت؛هرچند پشت پرده و غیر علنی.

مشکلی که در این بین وجود داشت، موضوع امتیاز حضور در لیگ دسته دوم بود. ابومسلم با سقوط به لیگ دسته دوم، نماینده فوتبال استان در این لیگ بود و حضورش در رقابتها با امتیازی که داشت، هیچ مشکلی نداشت. می‌ماند حضور ابومسلم جدید در لیگ آن هم با امتیازی که وجود نداشت!

جالب اینکه در این مدت هرچه از مدیر کل در خصوص وضعیت امتیاز حضور نماینده استان در لیگ سؤال می‌شد، صبوریان از واگذاری امتیازی جدید از سوی فدراسیون فوتبال سخن می‌گفت و شرایط را این گونه برای حضور ابومسلم جدید در لیگ دو فراهم می‌دانست. اما یک اشکال وجود داشت، آن هم اینکه فدراسیونی ها 10 مجوز حضور در لیگ دسته دوم را به استانهایی واگذار می‌کردند، یا بهتر بگوییم کرده بودند که نماینده ای در هیچ رده ای در لیگهای سراسری  نداشتند، این یعنی عملاً این ادعا درست نبود. می‌ماند امتیاز ابومسلم که آن هم متعلق به این باشگاه بود.

در این بین اما مصاحبه ای از سوی مدیرکل ورزش و جوانان انجام شد که بیشتر زمینه ساز  انتقال امتیاز ابومسلم به ابومسلم جدید بود. نداشتن مجوز فعالیت ابومسلم از سال 82 نکته‌ای بود که در این مصاحبه به آن استناد شد و عملاً ادامه فعالیت این باشگاه را تحت تأثیر قرار می‌داد . اکنون بر اساس همین استناد گویا عملاً بحث انتقال امتیاز ابومسلم به ابومسلم جدید(طلوع نسل ابومسلم)  سر و شکل گرفته و همه ادعا‌های اوایل نادیده گرفته شده است. دیگر نه از بحث قوه قضاییه و تعیین تکلیف مدعیان باشگاه خبری است و نه از واگذاری امتیازی جدید. عملاً ابومسلم همان ابومسلم است با چند پسوند و پیشوند جدید. نکته ای که امیررضا خادم در اظهار نظر اخیرش به صراحت به آن اشاره کرده و آب پاکی را روی دست همه ریخته است.

سؤال اینجاست که با وجود این انتقال امتیاز، آیا باز هم باید   منتظر تراشیده شدن مدعی دیگری برای مالکیت و امتیاز باشگاه ابومسلم بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.