سینا سپهر : فدراسیون فوتبال با وجود مخالفت‌های فراوان و ایرادهای عمده که به کادر فنی تیم امید وارد شده بود، ...

نلو وینگادا تا 2016 ماندنی شد!

رسما ابقای نلو وینگادا را اعلام کرد تا منتقدان و کارشناسان فوتبال ایران برای چندمین بار شاهد لجبازی مدیریت فدراسیون فوتبال برای حمایت از مهره‌های ناکارآمد در حوزه مربیگری فوتبال باشند. عصر دیروز کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سئول جنوبی تشکیل جلسه داد و ماموریت نلو وینگادا را با وجود کارنامه ضعیف وی و همکارانش در بازی‌های آسیایی  تا رقابت‌های المپیک 2016 برزیل تایید کرد.

این ابقای سوال برانگیز در شرایطی از سوی اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال صورت گرفت که مسوولان وزارت ورزش و کمیته المپیک به هیچ وجه با ادامه فعالیت این کادر فنی در تیم المپیک ایران موافق نبودند اما علی کفاشیان برای جلوگیری از اخراج وی خیلی سریع دست به کار شد تا کمیته فنی حکم به ادامه فعالیت این مربی ناکام بدهد.

فریدون معینی یکی از اعضای این کمیته که در ناکامی تیم‌های پایه فوتبال نقش به سزایی ایفا کرده است و در زمان حضورش در راس کمیته جوانان با حمایت از ادامه همکاری اکبر محمدی در راس تیم ملی نوجوانان و جوانان زمینه حذف این تیم‌ها از مسابقات جهانی را فراهم ساخت امروز به عنوان سخنگوی کمیته در گفت و گو با خبرنگاران با افتخار خبر ابقای مربی ناکام تیم امید را اعلام کرد تا نشان دهد او نیز همانند رئیس فدراسیون فوتبال علاقه زیادی به فعالیت و حمایت از مهره‌های ناکارآمد دارد.

رئیس پیشین کمیته جوانان و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در پایان نشست این کمیته به خبرنگاران گفت:« در این جلسه گزارش عملکرد تیم امید و همین طور برنامه‌های وینگادا برای آینده این تیم را دریافت کردیم و قرار شد ظرف یک هفته نظرات‌مان را درباره برنامه تیم امید تا پایان امسال را به او اطلاع دهیم.»

معینی با بیان این که وینگادا در راس تیم امید ماندگار است، گفت:« هیچ برنامه‌ای برای تغییر سرمربی تیم امید نداریم و قرار است برنامه و اردوهای آماده‌سازی این تیم به موازات اردوهای تیم ملی بزرگسالان انجام شود تا مربیان این دو تیم با هم هماهنگ‌تر از قبل باشند.!»

بدون تردید ابقای بدون هماهنگی نلو وینگادا از سوی فدراسیون فوتبال زمینه اختلافات جدی مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را با تیم کفاشیان به وجود خواهد آورد. مسوولان کمیته ملی المپیک و سران وزارت ورزش و جوانان که این روزها درگیر بازی‌های آسیایی هستند در آینده ای نه چندان دور بابت این مساله از کفاشیان و یاران وی در سئول جنوبی توضیح خواهند خواست چون آنها به هیچ وجه با این کار موافق نبودند.

مخالفت کمیته ملی المپیک و مسوولان وزارت ورزش و جوانان کاملا علنی بود، به گونه ای که نصرا... سجادی معاون وزیر در مصاحبه ای اعلام کرده بود اگر این تیم با همین وضعیت قرار است در مسابقات انتخابی المپیک برزیل شرکت کند بهتر است اصلا در مسابقات شرکت نکند. با این وجود علی کفاشیان در روزی که کاروان ایران بیشترین مدال طلای خود را به دست آورد بدون سر و صدا نلو وینگادا ناکام را با قرارداد نجومی‌اش ابقا کرد تا همچنان هدایت تیم امید ایران در دست وی و همکارانش باقی بماند.

خبری از استعفا افاضلی ندارم

کفاشیان: گفته بودم وینگادا می ماند

علی کفاشیان نیز پس از جلسه کمیته فنی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه تصمیم خاصی برای تیم امید نگرفتیم و سرمربی این تیم صرفا گزارش‌هایش را به ما اعلام کرد. وینگادا همچنین برنامه‌هایش را تا اسفندماه به ما ارائه کرد و باید مقدمات لازم برای اجرای آن فراهم شود.

وی درباره غیبت هومن افاضلی در این نشست نیز گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اتفاقا در جلسه گفتند که او را دعوت کرده‌ایم اما نمی‌دانیم چرا نیامده است!کفاشیان در واکنش به اینکه افاضلی از مسؤولیتش استعفا داده اظهار بی‌اطلاعی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.