صدقی: خورخه لورنسو قهرمان رقابتهای موتوجی پی آراگونا شد. راننده اسپانیایی یاماها زودتر از اسپاراگارو و کراچلو زودتر ازخط پایان عبور کرد. او زمانی‌که بارش شدید باران در پیست شروع شد، ...

قهرمانی «لورنسو»، در پیست سقوط ها

 تصمیم عاقلانه ای برای تعویض موتور خویش انجام داد. کاری که پدروسا و مارکس انجام ندادند و هر دو راننده هوندا ریسک زیادی متحمل شدند. آنها روی آسفالت خیس سرخورده و مسابقه را در مکانهای سیزدهم و چهاردهم به پایان رساندند. زمانی‌که هنوز پیست خیس نشده بود، والنتینو روسی هم زمین خورده و از ناحیه سر آسیب دید، ولی پزشکان ساعاتی بعد اعلام کردند که خطری روسی را تهدید نمی کند. دوویتزیوزو از تیم دوکاتی هم دراین پیست زمین خورد. در واقع زمین خوردن‌های پیاپی موتورسوارها در این مسابقه عامل اصلی قهرمان لورنسو بود. ابتدا ایانونه بعد از دور دوم این مسابقه از موتورش سقوط کرد؛ سپس بعد از چهار دور نوبت اشتباه روسی رسید. او در تلاش برای سبقت گیری از پدروسا اشتباه کرد و به شکل بدی زمین خورد. او برای لحظاتی روی زمین ماند و همه را نگران کرد، ولی با اعلام رسمی بیمارستان در مورد جدی نبودن مصدومیت او، خیال یاماها هم راحت شد. به این ترتیب سه راننده اسپانیایی در کورس رقابت ماندند. وقتی چند دور مانده به پایان مسابقه بارش باران شروع شد، نوبت تصمیم گیری و ریسک کردن راننده ها فرا رسید.  در بین راننده‌های مطرح موتوجی پی تنها خورخه لورنسو هوشمندانه عمل کرد و خواهان تغییر موتور خویش شد. این حرکت او عامل اصلی پیروزی اش در این مسابقه بود. برای اینکه پدروسا و مارکس در پیست مانده و زمین خوردند و به لطف مهارت خود توانستند دوباره به حرکت ادامه دهند و موتور خود را تغییر دهند و در نهایت با کسب امتیاز این موتوجی پی را به پایان رسانند. سقوط دوویتزیوزو هم زمین خوردن راننده‌های ایتالیایی را در این پیست تکمیل کرد.

  شرایط جوی آب وهوایی و ریزش باران تاثیر زیادی روی عملکرد موتورسوارها داشت و امکان یک مسابقه زیبا را سخت کرد. مارکس که در هفته‌های اخیر درخشش ابتدای فصل را از دست داده و فاصله زیاد وغیرقابل جبران او در جدول رده بندی، بتدریج درحال کم شدن به نظر می‌رسد و این اتفاق می‌تواند خبر خوبی برای موتوجی پی باشد. بخصوص که در ده هفته نخست به نظر می‌رسید که مارکس با اختلاف زیاد قهرمانی زود هنگامی را در این رقابتها جشن خواهد گرفت. بهرحال در جدول رده بندی، مارک مارکس با 292 امتیاز صدرنشین است و پدروسا 217 امتیاز دراختیار دارد و روسی با 214 و لورنسو با 202 امتیاز در مکان‌های بعدی ایستاده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.