اجراي يك عادت غلط باعث مرگ يك دختر بچه 11 ساله دانش آموز كلاس پنجم شد.

مرگ یک دانش آموز در اثر تیراندازی در مراسم تشییع

 اين حادثه كه در مراسم تشييع پيكر يك فرد متوفي در شهر مسجد سليمان رخ داد باعث گرديد چندين خانوار به سوگ اين دختر بنشينند. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوري از فارسان، در جريان مراسم خاكسپاري مرحوم مسلم اسدي فارساني كه با حضور بيش از 1000 نفر زن - مرد - كودك در قبرستاني در مسجد سليمان برگزار گرديد و اجراي يك رسم غلط كه در هنگام تشييع جنازه گروهي ناآگاه با دردست داشتن اسلحه و عدم آشنائي به فنون استفاده از اسلحه شروع به تيراندازي هوائي نمودند، متأسفانه اصابت يكي از گلوله‌ها به پهلوي دختر 11 ساله‌اي بنام هستي اسدي باعث مرگ وي گرديده. در اين حادثه ناگوار چندين نفر نيز مجروح گرديدند.

اين عادت غلط كه در بين گروهي از شهروندان معمول است تاكنون جان انسان‌هاي بي‌گناه بسياري را گرفته است و باعث عزادار نمودن هزاران خانواده شده است.

اينگونه اتفاقات كه هر چند وقت يكبار نمايان مي‌شود مي‌طلبد مقامات قضائي و انتظامي با مسببين واقعه برخورد شديدي در جامعه نمايند تا درس عبرتي براي ديگران شود و باعث ايجاد امنيت در جامعه گردد. از سازمان‌ها، ارگانها و نهادهاي دولتي نيز اين انتظار وجود دارد كه تلاش و كوشش زيادي را بكار گيرند و نسبت به فرهنگسازي در اين گونه جوامع فعال‌تر برخورد كنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    44 3
    قابل توجه نیروی انتظامی ارگان مدعی امنیت که فقط فکر کرده مبارزه با مواد و مخدر و سارق و زورگیر ایناهست بسی تاسف برای ارگانهای نظامی و انتظامی،امنیتی،اطلاعاتی کشور
  • امیر IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    31 5
    بهتراست روی اصلاح فرهنگ آنهاکاروسرمایه گذاری شود. اینان هنوز در قرون عصر حجرو...به سرمی برند.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    33 3
    صرفا جهت یاداوری بعضی اقوام عزیز ایرانی عرض کنم الان سال2014میلادیه ها
  • آرش IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    33 5
    تو رو خدا ما را ببین با چه کسانی شده ایم 75 میلیون نفر؟؟؟!!!
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    17 4
    برخوردشدیدوقاطع وغیرقابل گذشت برای همه آنها که اسلحه داشتندباحبسهای طولانی وحکم فوری اعدام برای قاتل
  • مهرداد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 33
    قدس انلاین عزیز طبق نوشته خود شما (توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد) آرش ، امیر ، و ناشناش گرامی شما چرا؟ همه اقوام محترم و عقاید آنان قابل احترام است
  • محمدرضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    18 0
    این رسم غلط در خیلی جاهای دیگر هم وجود داره که کم کاری نیروی انتظامی در جمع آوری اسلحه رانشان میدهد
  • کیا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    5 0
    آقا مهرداد اگه این فرهنگ وسنت است وبایستی برای آن ارزش قایل بود، پس جواب خون بناحق ریخته این طفل معصوم را که فدای این نادانیها شده است بعهده چه کسی است؟آیا با اعدام فرد مسبب قضیه تمام می شود؟ نه خیر اخوی! چیزی که غلط است درجامعه بی فرهنگی است مبایدجلوی آنرا گرفت. حال درهر نقطه ای که می خواهدباشد!درمراسم تشییع جنازه و ختم بهترین احترام سکوت است! این درهمه جای دنیا یک فرهنگ است و همه هم آنرا می پسندند. باایجادسروصدا ورعب ووحشت دراین مراسم چه چیزی اثبات می شود؟! غیرازبی احترامی به آن مرحوم تازه گذشته! می دانی الآن چقدر توهین وبی احترامی نثارآن مرحوم می شود؟! این است فرهنگ!!! حالا بهترشد؟! بهترنبود بجای ایجادرعب و وحشت با تلاوت قرآن ثواب بیشتری به همه می رسید؟! نه اخوی این نه تنها فرهنگ نیست، بلکه اصل بی فرهنگی است وبایدبرچیده شود!
  • غلامرضا IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    2 0
    آدرس سایت هستی hastifarsan.ir
  • باقری IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    4 0
    چه معنی داره توی مراسمات ازاسلحه استفاده بشه...تا بوده اسلحه یه وسیله شکاری بوده وبس...فکر میکنن باتیراندازی مرده زنده میشه یا به بهشت میره؟فقط بااین کارشون خانواده هایی مثل خانواده آقای اسدی داغ دار میشه...حالا کی میخواد جواب گو باشه؟
  • ستاره IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    1 0
    هستی جون دوسته عزیزه من بود
  • ستاره IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    واقعا نمیدونم چی بگم ......... خییییییییییییییییییلی برای من سخته دوست به اون گلی .........واقعا خدا به ÷درو مادرشون واقوامشون صبر بی ÷ایان عطا کنه .........امیییییییییییییییییییییییین
  • الی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    اخه چرااین رسم ورسومات چیه دیگه حالاکی دیگه جای خالی هستی روپرمیکنه اون هستی که دیگه نیست ......????????