یک نماینده عرب کنیست رژیم اسرائیل می‌گوید تل آویو از موفقیت‌های گروه تکفیری داعش سود می‌برد.

نماینده کنیست: اسرائیل از موفقیت‌های داعش سود می‌برد

 محمد برکه، نماینده عرب پارلمان رژیم اسرائیل (کنیست) در مصاحبه با تلویزیون رسمی حکومت خودگردان فلسطین، رژیم اسرائیل را همانند گروه تکفیری داعش دانست.

وی افزود رژیم اسرائیل منفعت خود را در حیات داعش و گسترش این گروه تکفیری می‌بیند. 

برکه گفت: «نزدیک‌ترین سازمان اسرائیلی به حکومت اسلامی (داعش) در اسرائیل، دولت اسرائیل است. منفعت اسرائیل (در حیات) این پدیده (داعش) است.»

همچنین، این نماینده کنیست سخنان مجری درباره کمک‌های رژیم اسرائیل به گروه تکفیری داعش همچون کمک درمانی به ستیزه‌جویان داعش در بیمارستان‌های اسرائیل، عبور آزادانه ستیزه‌جویان تکفیری به سرزمین‌های اشغالی را تائید کرد و افزود ارتباط بین رژیم اسرائیل و داعش «مشکوک و پیچیده است.»

برکه تصریح کرد اسرائیلی‌های می‌کوشند از راه مقایسه حماس با داعش و القاعده، مردم فلسطین را به داعش مرتبط کنند.

وی در ادامه گفت رژیم اسرائیل و داعش «کارهای مشابهی انجام می‌دهند، اما از ابزارهای مختلفی همچون فشار دکمه‌ها از آسمان استفاده می‌کنند. کسی که افراد بی‌گناه را می‌کشد و قتل‌عام می‌کند اسرائیل است، مانند آن چه در غزه رخ می‌دهد.»

شبکه پرس‌ تی‌وی فیلمی تهیه کرده است که در آن حضور ستیزه‌جویان تکفیری در بخش اشغالی بلندی‌های جولان را نشان می‌دهد.

هویت این ستیزه‌جویان مشخص نیست اما به نظر می‌رسد این ستیزه‌جویان عضو گروه‌ تکفیری داعش یا گروه تروریستی جبهه النصره باشند.

پیکارجویان تکفیری داعش در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از مناطق شمالی و غربی عراق و بخش‌های وسیعی از شرق و شمال سوریه را در اختیار دارند.

تروریست‌های داعش در مناطق تحت اشغال خود اعمال خشونت‌آمیز وحشتناکی از جمله بریدن سر و به صلیب کشیدن انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه کمک‌های مالی و نظامی در اختیار ستیزه‌جویان داعش قرار می‌دهند.

گروه تروریستی داعش با سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی ارتباط دارد و گفته می‌شود از سوی رژیم اسرائیل حمایت می‌شود.

ناظران می‌گویند گروه تروریستی داعش برای حفاظت و خدمت به منافع رژیم اسرائیل از طریق ایجاد شکاف بین مسلمانان و تضعیف جبهه مقاومت ضد صهیونیستی ایجاد شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.