قدس آنلاین: مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان در نشست خبری خود با خبرنگاران از برپایی کلاس‌های آموزشی در ۵۰ رشته هنری در این مجتمع خبر داد.

کلاس های آموزشی با ۵۰ رشته هنری در مجتمع فرشچیان  برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید محمد قلمکاریان در این‌باره افزود: در حال حاضر برخی از رشته‌های هنری که در شهر اصفهان از قدمت و سابقه‌ای دیرینه برخوردار هستند در حال فراموشی بوده و اقبال ویژه‌ای از سوی نسل جوان از این رشته‌ها صورت نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: ما با هدف احیای این هنرها و آموزش صحیح آن‌ها از طریق اساتید مجرب و باسابقه اقدام به برگزاری این کلاس‌ها نموده‌ایم. مدیر مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان همچنین از فعال شدن واحد دیجیتال این مرکز خبر داد و گفت: سایت خبرگزاری مجتمع به آدرس farshchianart.ir از امروز راه اندازی شد و از این به بعد متقاضیان می‌توانند اخبار مربوط به حوزه مورد علاقه‌شان را از این طریق پی‌گیری نمایند.

قلمکاریان در ادامه راه‌اندازی واحد کودک و نوجوان مجتمع فرشچیان را از دیگر اقدامات مهم در حوزه پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری این مرکز دانست و گفت: واحد کودک و نوجوان با بیش از ۲۵ برنامه اختصاصی و حرفه‌ای در حوزه فرهنگی و هنری، به برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای رده سنی دبستان و پیش دبستانی پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما تبدیل ساختن این مرکز به عنوان پایگاهی جهت ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، همراه با ایجاد محیطی مفرح و با نشاط است گفت: ترویج و انتقال فرهنگ، هنر و ادبیات ایران به سایر کشورها باید یکی از مهم‌ترین اهداف ما باشد. به همین جهت برنامه‌ای را با هدف آموزش زبان و ادبیات فارسی به گردشگران خارجی ترتیب داده‌ایم.

وی تصریح کرد: بر این اساس ما با برخی از دانشگاه‌ها در کشورهای خارجی مکاتبه کرده‌ایم و قرار بر این شده که بخشی از دانشجویان علاقمند به فراگیری زبان فارسی در طی مدت زمان سه ماهه‌ای به ایران سفر کنند و ما ضمن آشنا ساختن آنان با فرهنگ اصیل ایران، نسبت به آموزش زبان فارسی به آن‌ها نیز اقدام کنیم.

قلمکاریان همچنین از همکاری مجتمع فرشچیان با دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان خبر داد و گفت: در این همکاری قرار بر این شد که از ابتدای مهر ماه امسال دوره‌های پودمانی رشته‌های هنری مختلف همچون طراحی مد و لباس، طراحی دکوراسیون داخلی، عکاسی، میکس و مونتاژ، هنرهای تجسمی و خبرنگاری در مجتمع فرشچیان برگزار شود.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان در ادامه از طرحی با عنوان تربیت نخبگان فرهنگی خبر داد و گفت: این طرح ویژه دانشجویان علاقمند به مباحث فرهنگی و هنری، از آبان ماه امسال آغاز می‌شود و جزییات برگزاری آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.