وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش مجدد هزینه‌ بستری در بیمارستان‌های دولتی در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

خبر خوش وزیر بهداشت؛ کاهش مجدد هزینه‌ بستری در بیمارستان‌های دولتی
به گزارش (ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: به دنبال ملاقات دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری در هفته دولت، مقام معظم رهبری تاکید داشتند که قدرمطلق پرداختی‌های مردم در حوزه سلامت، افزایش پیدا نکند. در این راستا رئیس جمهور به میزان 150 میلیارد تومان را علاوه بر اعتبارات قبلی، به وزارت بهداشت تخصیص دادند.

وی در این باره افزود: بر این اساس بیماران دارای دفترچه روستایی که اکنون در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود پنج درصد هزینه‌های بستری‌شان می‌پردازند، پس از عید قربان این هزینه‌هایشان به حدود سه درصد کاهش خواهد یافت. همچنین بیماران بستری شهری که تا کنون 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند بعد از عید قربان حدود شش درصد هزینه‌ها را خواهند پرداخت.

اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات از اواسط آبان

وی همچنین به ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات اشاره کرد و گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت و همچنین چشم اندازهایی که برای این حوزه در نظر گرفته شده است لازم بود که جهت اجرای صحیح این برنامه‌ها اصلاحات اساسی صورت گیرد. بر این اساس ارزشگذاری نسبی خدمات را ابلاغ کردیم. از این مسیر اتفاقات خوبی در حوزه پزشکی خواهد افتاد که به تدریج ارزش آن را متوجه خواهیم شد.

وی گفت: به این ترتیب عدالت در ارزشگذاری نسبی خدمات در حوزه‌های مختلف و همچنین عدالت بین رشته‌ای به وجود می‌آید. با تصمیم قاطعی که در این زمینه وجود دارد، اجرای این کتاب از ابتدای مهر ماه عملیاتی خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: در این راستا طی هشت ماه گذشته همکاری‌های جدی میان سازمان‌های بیمه‌ای، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی تخصصی و وزارت بهداشت وجود داشته و کارشناسی‌های بسیاری انجام شده است. انتظار جدی ما از جامعه پزشکی آن است که همگان تعرفه‌ها و قانون را رعایت کنند. به این ترتیب در مجموع از نیمه آبان ماه به نحوی عمل خواهد شد که شاهد رفتاری نباشیم که مردم را آزار دهد.

نظام پزشکی در بحث نظارت بسیار جدی است

در ادامه دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نظارت بر این تعرفه‌ها گفت: امروز شاهد افتخار راهبردی مهمی در کشور هستیم اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات ، همکاری جدی صاحبان اصلی فرایند یعنی جامعه پزشکی و همچنین انجمن‌های علمی تخصصی و سازمان نظام پزشکی را می‌طلبد.

وی افزود: از آنجا که انجمن‌های علمی تخصصی به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی در تدوین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات همکاری داشته‌اند، تضمین خوبی برای اجرای این کتاب وجود دارد.

زالی همچنین ادامه داد: پیوست کامل نظارتی نیز به این منظور تهیه شده و به تصویب هیئت وزیران هم رسیده است. در مجموع خود جامعه پزشکی صیانت از قانون را انجام خواهد داد. سازمان نظام پزشکی در بحث نظارت بسیار جدی است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.