ساری – خبرنگار قدس آنلاین : رییس سازمان حفظ نباتات کشور از عرضه با کیفیت بیش از 90 درصد سموم بخش کشاورزی کشور خبر داد.

90 درصد سموم بخش کشاورزی با کیفیت عرضه می شود

دکتر محمدعلی باغستانی افزود: کلیه سموم اعم از تکنیال و سموم آماده مصرف که با مجوزهای صادره از سوی این سازمان وارد و ترخیص می شوند، ملزم به داشتن استانداردهای مربوطه بر اساس استانداردهای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) می باشند.

وی در خصوص طرح بهبود سلامت محصولات کشاورزی یاداور شد : برای تولید محصول،  زیرساخت های لازم از جمله توزیع سامانه پایش سم ، کد 16 رقمی محصولات سامانه سماک (سامانه ملی الکترونیکی کلینیک های گیاهپزشکی (, افزایش آزمایشگاه های مرجع و استفاده از مواد بیولوژیک را در دستور کار قرار داده ایم.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان ساخت : اعتبارات فعلی سازمان حفظ نباتات در حد اجرای وظایف معمولی این سازمان بوده و برای اجرای طرح های بزرگی مانند طرح بهبود سلامت و تولید سالم، نیازمند نگاه ویژه دولت به بودجه این بخش است.

باغستانی موضوع قرنطینه محصولات وارداتی و کنترل سلامت آنها را از دیگر وظایف و مأموریت های این سازمان برشمرد و افزود: این ضمانت وجود دارد که تمام محصولات ازمجرای آزمایشگاه ها گذشته و سلامت آن ها به تأیید ناظران بهداشت و کشاورزی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وظایف این سازمان امنیت غذایی است تصریح نمود: سه مولفه اصلی کیفیت، سلامت و در دسترس بودن محصول به عنوان تعاریف بین المللی برای این بخش پیش بینی شده که دو مولفه آن در حوزه فعالیت این سازمان جای دارد.

باغستانی با تاکید براهمیت فعالیت های این سازمان خاطر نشان ساخت: انتظار می رود این سازمان از یک ردیف درآمدی در بودجه برخوردار گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.