قدس آنلاین يزد - معاون امور اجتماعي بهزيستي يزد گفت: در مهدكودك هاي استان يزد به ازاي هر 10 كودك، يك مربي مشغول ارائه خدمات به كودكان هستند.

پنج هزار و 800 كودك  در276 مهدكودك ثبت نام شده اند

به گزارش قدس آنلاین ازيزد ، جمال پايدار، در نشستي خبري به مناسبت هفته كودك با بيان اينكه از 16 تا 22 مهرماه به عنوان هفته كودك نامگذاري شده است، اظهار داشت: عمده فعاليت ها و برنامه هاي هفته كودك در مهدكودك هاي استان اجرا مي شود.

وي با بيان اينكه از سه ماهگي تا انتهاي پنج سالگي، دوره كودكي محسوب مي شود، افزود  : در حال حاضر پنج هزار و 800 كودك در اين رده سني در مهدكودك ها تحت آموزش قرار گرفته اند.

پايدار خاطر نشان ساخت : اين كودكان در 276 مهدكودك شامل 158 مهد شهري و 121 روستامهد زير نظر 810 مربي فعاليت مي كنند كه پنج هزار و 800 كودك در مهدهاي شهري و دو هزار و 700  كودك در مهدهاي روستايي ثبت نام شده اند.

وي با بيان اينكه براي كودك هرچه سرمايه‌ گذاري شود، نتيجه آن به خود ما و آينده و جامعه ما باز خواهد گشت، تصریح كرد: به طور قطع آموزش ‌ها در دوران كودكي بسيار تاثيرگذارتر است بنابراين هرچه براي كودكان در اين سنين سرمايه‌ گذاري صورت گيرد، شاهد بازخوردهاي مثبت آن خواهيم بود.

پايدار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه طرح توزيع يك وعده غذاي گرم در مهدكودك‌هاي روستايي، امسال نيز پيگيري مي‌ شود، اظهار داشت: كيفيت، سلامت و بهداشت غذا به شدت مدنظر قرار دارد.

معاون امور اجتماعي بهزيستي استان يزد با اشاره به اهدافي كه در مهدكودك‌ها دنبال مي ‌شود، ادامه داد: رشد و تربيت و مراقبت از كودكان در مهدكودك‌هاي استان پيگيري مي‌ شود تا خانواده‌ ها بتوانند محيطي سالم براي رشد و تربيت فرزندان خود علاوه بر محيط خانواده داشته باشند.

وي تصريح كرد: بنابراين بحث ‌هاي تربيتي را بيش از ساير موارد در نظر داريم و اصراري به بحث ‌هاي آموزشي در مهدكودك‌ها نداريم.

پايدار با اشاره به اينكه مهدكودك در گذشته كاركرد چندان مهمي در خانواده‌ ها نداشت، عنوان كرد: مهدكودك‌ها اكنون يك مسئله حاشيه ‌اي نيستند و براي خانواده‌ ها به يك اولويت تبديل شده ‌اند.

معاون امور اجتماعي بهزيستي استان يزد خاطر نشان ساخت : عمده خانواده‌ ها اكنون تك‌ فرزندي يا در نهايت دو فرزندي هستند كه به دنبال اين امر، فضا براي بازي و همبازي كودكان وجود ندارد.

وی ادامه داد : به همين دليل، اكنون اعتقاد داريم مهدهاي كودك امروز يك نياز در خانواده‌هاست زيرا اگر نباشد و بچه‌ ها در محيط طبيعي بازي و در ميان همسالان خود قرار نگيرند، در دوران نوجواني و جواني دچار مشكلات رفتاري، روحي و رواني مي‌شوند.

معاون امور اجتماعي بهزيستي استان يزد تصریح کرد : اگر مدعي هستيم فرزندان ما مهارت اجتماعي، مهارت برقراري ارتباط و مهارت‌هاي مختلف ديگر را ندارند، براي اين است كه از كودكي ورزيده نشده‌ اند و براي پيشگيري از اين امر بايد براي كودكان خود از سنين كودكي سرمايه‌گذاري كنيم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.