وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و اجرای آن از اول مهرماه، تاکید کرد که با اجرای این کتاب قدر مطلق پرداختی بیماران هیچ تغییری نخواهد داشت.

ربیعی: قدر مطلق پرداختی بیماران با تغییر نمی‌کند
Mona Hoobehfekr (7 of 9)-7.jpgبه گزارش  ایسنا، دکتر علی ربیعی در حاشیه اجلاس روسا و معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: جهت تدوین کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات بیش از شش ماه کار کارشناسی با هماهنگی شورای عالی بیمه ، انجمن‌های علمی تخصصی، سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و بیمه‌ها انجام شده و بار مالی آن پیش‌بینی شده است.

وی با رد برخی شایعات مبنی بر افزایش بار هزینه‌های بیماران مطرح شده با اجرای این کتاب، افزود: تاکید می‌کنم که هیچ فشاری به مردم وارد نخواهد شد. سطح پرداخت مردم همانند گذشته خواهد بود و قدر مطلق پرداختی مردم در زمینه هزینه‌های سلامتی‌شان هیچ تغییری نخواهد کرد بلکه دولت و بیمه‌ها این فاصله‌ را جبران خواهند کرد .

در الگوی مصرف درمان باید تجدید نظر کنیم

ربیعی با تاکید بر لزوم انجام اصلاحات ساختاری در بخش مدیریت هزینه‌ها با کمک وزارت بهداشت ادامه داد: در الگوی مصرف درمان باید تجدید نظر کنیم. جهت آماده کردن زیر ساخت‌های لازم برای بیمه‌های یکسان ، شش قاعده یکسان نیاز داریم. به این منظور به سمت الکترونیکی کردن مراجعه بیمار به داروخانه، پزشک و بیمارستان حرکت می‌کنیم تا به این ترتیب رفتارهای یکسانی را از بیمه‌ها شاهد باشیم.

وی در این باره ادامه داد: در حال حاضر تقریبا رفتار بیمه‌های پایه (سازمان بیمه سلامت) و سازمان بیمه تامین اجتماعی به یکدیگر نزدیک است. تنها بیمه روستایی مقداری فاصله دارد که امیدواریم تا سال آینده بتوانیم این فاصله را کم کنیم.

به گفته وی 300 خدمت جدید تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

وی همچنین درباره پرداخت مطالبات مراکز درمانی، داروخانه‌ها و موسسات طرف قرارداد بیمه‌ها نیز گفت: تامین اجتماعی تقریبا پرداخت‌هایش به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها را به روز کرده و به اول مهر رسیده است. بیمه سلامت نیز پیش پرداخت‌ها را تا پایان شهریور انجام داده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.