سفیر کشورمان در عراق با استقبال از سفر مسئولان عراقی به تهران گفت که سفر علاوی به تهران تنها از سوی سخنگوی ائتلاف الوطنیه مطرح شده است.

دانایی‌فر: از سفر مسئولان عراقی به تهران استقبال می‌کنیم

حسن دانایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص اخبار منتشر شده از سفر ایاد علاوی به تهران در آینده نزدیک گفت: سفر مسوولان عراقی به ایران امری رایج و عادی است. ما همیشه از سفر وزیران و مسوولان عالیرتبه جمهوری عراق به کشورمان استقبال می‌کنیم و در دولت جدید نیز به زودی تنی چند از مسوولان بلندپایه عراقی از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهند کرد.

وی افزود: در رابطه با سفر ایاد علاوی به تهران تنها خبری که منتشر شده توسط سخنگوی ائتلاف الوطنیه است که ریاست آن را ایاد علاوی برعهده دارد ولی یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که از دیدار مسئولان بلندپایه و وزیران عراقی به ایران کماکان استقبال می‌کنیم.

 

به گزارش ایسنا، انتصار علاوی‌، سخنگوی ائتلاف ملی عراق چندی پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی از برنامه‌ریزی ایاد علاوی، معاون امور آشتی ملی رییس‌جمهور این کشور برای سفر به ایران خبر داد.

وی اعلام کرد که ایاد علاوی در راستای تلاش برای مبارزه با گروه داعش برای سفر به تعدادی از کشورهای منطقه‌ای و اسلامی از جمله ایران و عربستان برنامه‌ریزی کرده است.

 

او گفت که این سفرها بعد از تعطیلات عید قربان آغاز و شامل عربستان، ایران، اردن، مصر و تعدادی دیگر از کشورهای عربی و اسلامی خواهد شد.

 

به گفته سخنگوی ائتلاف ملی عراق این سفرها با هدف بهبود روابط دوجانبه و همکاری در حمایت از عراق در جنگ علیه داعش است.

 

وی با اشاره به روابط دوستانه علاوی با همه کشورها گفت که او هیچ دشمنی با ایران به عنوان کشور همسایه عراق ندارد چرا که منافع اقتصادی، روابط اجتماعی و دینی بین دو کشور وجود دارد و علاوه بر آن ایران برای عراق به ویژه در مساله مبارزه علیه داعش کشور مهمی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.