وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که با سخنان 'بنیامین نتانیاهو' درباره ایران مخالفیم.

با سخنان نتانیاهو درباره ایران مخالفیم
 

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، نتانیاهو در سخنان خود مدعی شده بود که ایران قصد انصراف از سلاح هسته ای را ندارد و صرفا در پی خلاص شدن از تحریم هاست.

'جن ساکی' با رد اظهارات نتانیاهو، گفت که امریکا مایل است ایران از طریق اثبات صلح امیز بودن برنامه هسته یی اش، به جامعه بین المللی بپیوندد.

وی افزود: 'می توانم به همه اطمینان دهم که توافق با ایران براساس دیپلماسی لبخند و یا نتیجه اثرگذاری آن بر ما نخواهد بود، بلکه مبتنی بر حقایق و جزییات خواهد بود. ما توافقی جامع را که در آن استانداردها و آستانه مورد نظرمان رعایت نشده باشد، نمی پذیریم.'

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین بخش دیگری از ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درباره تلاش ایران برای سلطه بر جهان رد کرد.

در همین حال، رویترز سخنان گوشخراش نتانیاهو را پیش نمایشی از موضع گیری تند وی در واشنگتن توصیف کرد و افزود که وی با این سخنان ظاهرا قصد اثرگذاری بر آن دسته از نمایندگان کنگره را داشت که در قبال درستی رویکرد تعامل با تهران تردید دارند.

رویترز افزود: پس از صحبت های نتانیاهو، یک دیپلمات ایرانی در پاسخ به سخنرانی 'مضحک' وی گفت که 'نتانیاهو تلاش بیهوده ای را برای شستن دست های آلوده به خون خود در جنگ غزه به عمل اورد.'

وی ادامه داد که نتانیاهو به نادرست جهان اسلام را با گروه تروریستی داعش برابر خواند و به ترویج ایران هراسی و اسلام هراسی مبادرت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.