کاروان ورزش ایران در پایان یازدهمین روز بازیهای آسیایی اینچئون با کسب 14 مدال طلا،11 نقره و 10 برنز با اختلاف تنها یک مدال طلا پایین تر از قزاقستان کماکان در رده پنجم قرار گرفت.

روز رویایی ایران در سرزمین آفتاب/ شکار چهار طلا در روز یازدهم/ یک قدم تا سبقت از قزاقستان

جواد حسینی : کاروان ورزش ایران در پایان یازدهمین روز بازیهای آسیایی اینچئون با کسب 14 مدال طلا،11 نقره و 10 برنز با اختلاف تنها یک مدال طلا پایین تر از قزاقستان کماکان در رده پنجم قرار گرفت.

یازدهمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون با کسب 2 مدال طلا توسط حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری توسط کشتی‌گیران فرنگی‌کار ایران و همچنین دو مدال طلای احسان حدادی در پرتاب دیسک و مسعود حجی‌زواره در تکواندو به پایان رسید. سوسن حاجی‌پور در تکواندو بانوان و سعید عبدولی در کشتی فرنگی نیز دو مدال برنز به دست آوردند.در وزن 80 کیلوگرم حبیب‌الله اخلاقی در دیدار فینال مقابل کشتی‌گیر ژاپنی به روی تشک رفت و در پایان با ارائه یک کشتی برتر حریف خود را شکست داد و گردن‌آویز طلا را از آن خود کرد.در وزن 98 کیلوگرم نیز مهدی علیاری با شکست حریف چینی در دیدار فینال به مدال طلا رسید.در رقابت‌های تکواندو وزن 74- کیلوگرم مسعود حجی‌زواره پس از شکست حریفانی از ویتنام و فیلیپین به فینال رسید.قزاقستان فعلا در 15 طلا قفل کرده و ایران با 14 طلا زنگ خطر را به صدا در آورده است.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون وارد یازدهمین روز برگزاری خود شد و نمایندگان ایران در رشته های تنیس روی میز، تکواندو، دوومیدانی، بوکس، کبدی، قایقرانی بادبانی، کشتی فرنگی و دوچرخه سواری رقابت کردند که نتیجه عملکرد ملی پوشان به شرح زیر است:

کبدی

تیم ملی بانوان در دومین دیدارش در مرحله گروهی به مصاف چین تایپه رفت و با پیروزی 43 بر 19 بر حریفش، صعود خود را به نیمه نهایی قطعی کرد.

تیم ملی مردان برابر کره‌جنوبی به میدان رفت و با شکست میزبان با نتیجه 41بر22 به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

کشتی فرنگی

وزن 71 کیلوگرم: سعید عبدولی در دیدار رده‌بندی حریف هندی را با نتیجه 6بر صفر شکست دادو مدال برنز را بر گردن آویخت. عبدولی با حق کشی داوران راهی دیدار رده بندی شده بود.

وزن 80 کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی در فینال موفق شد با پیروزی 5 بر یک مقابل سوکاسا سوروماکی از ژاپن گردن آویز طلا را از آن خود کند.

وزن 98 کیلوگرم : مهدی‌ علی‌یاری در فینال موفق شد با نتیجه‌ 8 بر صفر دی ژائو از چین را شکست دهد تا دومین طلایی تیم ملی فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی باشد.

تنیس روی میز

دونفره: ایران با ترکیب افشین نوروزی و نوشاد عالمیان در نخستین دیدار خود به مصاف قطر رفت و موفق شد حریف خود را با نتیجه 3 بر صفر (11-7،١٢-۱۱ و ۶ -١٠)شکست دهد.

تکواندو

وزن 53 – کیلوگرم زنان: سوسن حاجی پور در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر مقابل "هوانگ یان فن" از چین تایپه شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

وزن 74- کیلوگرم مردان: مسعود حجی زواره در مرحله فینال و در راند طلایی "نیکیتا رافالویچ" ازبکستانی را شکست داد و طلایی شد.

وزن 87-کیلوگرم مردان: یوسف کرمی نیز در اولین مسابقه خود از جاسور از ازبکستان با نتیجه ٥ بر ٤ باخت و ناباورانه از دور مسابقات حذف شد.

دوومیدانی

دهگانه: هادی سپهرزاد در ماده دوی صد متر با زمان 11.14به مقام دومی رسید.

در پرش طول سپهرزاد با 6.78 در رده نهم قرار گرفت.در پرتاب وزنه با پرتابی معادل 15.78 اول شد و 838 امتیاز به دست آورد.

در چهارمین ماده در پرش ارتفاع رکورد 1.90 را ثبت و 714 امتیاز کسب کرد.

تا این جای کار سپهرزاد با 3137 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

دوی 200 متر زنان: مریم طوسی در دور مقدماتی با زمان 23.66 دوم شد. او رکورد ایران را شکست.

دوی ماده 200 متر مردان : محمد حسین ابارقی در دورمقدماتی با زمان 20.80در جایگاه سوم قرار گرفت و به نیمه نهایی رسید.

حسن تفتیان هم با زمان 21.39 نفر دوم شد و به مرحله بعد صعود کرد.

پرتاب دیسک: احسان حدادی با پرتابی معادل 65 متر و 11 سانتی متر مدال طلای این رقابت‌ها را به دست آورد.

محمد صمیمی با پرتابی معادل 60 متر و 37 سانتی متر چهارم شد.

پرش طول: محمد ارزنده در فینال با 7.56 متر ششم شد.

بوکس

وزن 91+ کیلوگرم: جاسم دلاوری با انجام مبارزه ای خوب مقابل "کیم دو هیون" از کره جنوبی با نتیجه سه بر صفر پیروز شد و مدال برنزش را قطعی کرد.

وزن 75- کیلوگرم: سجاد محرابی مقابل "ژانیبک المخانولیف"از قزاقستان شکست خورد و از دور بازیها حذف شد.

وزن 91- کیلوگرم : علی مظاهری در اولین مبارزه خود مقابل "اوتانبایار"از مغولستان پیروز شد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت.وی با راهیابی به این مرحله مدال برنزش در این بازیها را قطعی کرد.

قایقرانی بادبانی

احمد احمدی تنها نماینده ایران دراین مسابقات کارش را با قرار گرفتن در جایگاه نهمی به پایان رساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.