رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به آمار رسمی ارائه شده در مورد کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی گفت: تورم معیشتی مردم و مواد غذایی وضعیت نامناسبی دارد که نیاز به توجه بیشتری دارد.

تورم معیشتی مردم وضع مناسب ندارد/ دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یحیی آل‌اسحاق در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: مسائل مورد بحث در روزهای اخیر رشد 4.6 درصدی اقتصاد، تورم، بودجه و برنامه سال آینده است که رشد اقتصادی باعث خوشحالی بوده است. گروه نفت 7 دهم درصد، صنعت 1.5 درصد، بازرگانی یک درصد، خدمات مالی و پولی 3.8 درصد رشد داشته‌اند.

وی تاکید کرد: مشکل مهم در بنگاه‌های کوچک و متوسط است که باید تاکید و اهمیت بیشتری به این مسائل داشته باشیم و اگر مشکل این واحدها رفع نشود مشکلات پیرامون همچنان باقی خواهد ماند. 

آل اسحاق بیان کرد:‌ تورم در حال حاضر کنترل شده اما تورم معیشتی مردم و مواد غذایی وضعیت نامناسبی دارد که نیاز به توجه بیشتری دارد. 

او بیان کرد:  میانگین تورم 21.1 درصد، تورم نقطه به نقطه 14 درصد، و تورم ماهیانه 1.5 درصد است که روند کاهشی دارد.

آل‌اسحاق افزود: هزینه تولید و معیشت مردم نیاز به توجه جدی‌تری دارد. عدم توجه به معیشت مردم مقداری نگران کننده بوده است. 

وی  با بیان اینکه مشکلات مقداری حل شده خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی، سرمایه در گردش و به طور کلی رابطه بخش تولید و بخش پولی و بانکی آرام نیست و منتظر هستیم صحبت‌ها و مذکرات در رابطه با تولید عملی شده و گشایشی صورت گیرد. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 93 نرخ رشد اقتصادی بیش از یک درصد مثبت باشد. نرخ رشد نقدینگی در حال حاضر 21.9 درصد است که به 25 درصد خواهد رسید و در کنار آن نرخ تورم تا پایان سال کمتر از 18 درصد خواهد شد. 

او با بیان اینکه هزینه‌های جاری در حال افزایش و بودجه عمرانی کاهش می‌یابد گفت: تدوین برنامه‌های ششم آغاز شده و بحث‌های متعددی پیرامون آن ارائه شده است و نظر آن است که به برنامه‌های سالیانه بیشتر از برنامه‌های پنج ساله توجه شود. 

وی با تاکید بر اینکه جایگاه بخش خصوصی باید بیشتر در بودجه و برنامه‌های پنج ساله باشد یادآور شد: دولت تلاش می‌کند اقتصاد سامان یابد و آنچه که تقاضا است عمل و سخن به یکدیگر نزدیک شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.